13 Ocak 2016 Çarşamba

4N HAYATLAR

Neden, Nasıl, Niye, Niçin? Sor sor dur. Pişmanlığın dibine vurduktan sonra hiç biri fayda etmiyor. Yaptıklarını geri alamıyor insan. Keşke öyle davranmasaydım, keşke şuna kulak asmasaydım, keşke insanların ne dediği ile bu kadar ilgilenmeseydim diye kendini didiklerken bulursun. Bitmez sorular, iç çekmeler, düşünüp durmalar. Düzelir diye bekleme düzelmez. Şöyle yapmasaydım böyle olmazdı, oraya gitmeseydim bunu yaşamazdım... gibisinden söylenmeye başlarsın. Biter diye bekleme bitmez!

Lanet okursun yaşadıklarına. Sonra napıyorum ben dersin. Kader diye bir şey var. E peki senin salaklığın? Senin iraden? Başına gelenlerin hepsini kadere mi yükleyeceksin? Hayır! Cüzzi irade var bilirsin. Yüzde kaç benim payım bu iradede? Bilsen ki payın az ve bunların başına gelmesi lazımdı. Rahatlarsın. Oh be Rabbim öyle istemis der rahatlarsın. Ondan gelene razı olursun. Ama işte salaklık yaptın ya bi kere, kandın ya gereksiz insanların sahte laflarına, doğruları söyleyenleri görmezden gelip sana faydası olmayacak olan kişilerin o an için kulağına hoş gelen sözlerine kandın ya bütün bunlar kemirir içini. Kanmasaydın, dinlemeseydin, kafasız mıydın?! 

Payınıza çıkardığınız dersler kalır geriye. 

Birde eski fotoğraflar...



2 yorum:

Profösör dedi ki...

Tecrübe eski fotoğraflarla belgelenir belleklerde. Bir iz kalır çentik gibi yaralı kalplerde.

LeVaMi dedi ki...

bir şiirden mısra bıraktınız yorum olarak sanki profösörüm, çok teşekkürler bu güzel ve enfes yorum için.