2 Aralık 2012 Pazar

DİPLOMA YANIĞI OLMUŞ EVLİLİKLER

Selam Ben Odtülü.
Ben de Boğaziçili.
Öss den kaç aldın?
Kpss,kpds var mı?
Kariyer...?
Evlenelim o zaman!

Günümüz aşkları,evlilikleri,arkadaşlıkları hepsi toptan zıvanadan çıkmış durumda. Garip istekler listesi diye bir liste oluşturmaya kalksam emin olun hepinizin ağzı açıkta kalır. Kadınların ve erkeklerin beklentileri de günümüzle birlikte hızla değişmeye uğrarken beni en çok yaralayan şey; 'Müslüman' ve  İslami hassasiyetleri olan gençlerin de bundan nasibini almış olmaları. 

İnsanlar bir birlikteliğe imza atmaya kalkışacağı zaman karşı tarafta muhakkakki bir takım özellikler ararlar. İslami şartları göz önünde bulundurursak bir kadın ve erkekte aranacak en temel özellikler; ailesi,ahlakı, terbiyesi... olmalıdır. Bizler tabiki bunlara birtakım eklemeler yaptık modern dünya şartları içerisinde. Kaşı gözü, boyu posu, mesleği, maaşı,evi barki... Bir evlilikte kadının erkekten beklentisi ile erkeğin kadından beklentisi farklıdır. Erkek vasıfları itibarıyla kadından üstün olmak zorundadır. Hem maddi hem manevi.Maddi olarak üstün olmalıdır çünkü evin asıl geçim kaynağı erkektir! Manevi açıdan üstün olmalıdır çünkü bir kadının erkeği çevirmesi zordur fakat erkeğin bunu yapabilmesi kolaydır. Kadın duygusaldır ve itaat edebilir.Fakat erkek tam tersidir; duygusal tarafı kadına göre eksiktir ve bazı şeyleri dikte ederek yaptıramazsınız.Askerde birçok erkeğin dayak yemesinin sebebi de budur :)

Modernizmin getirdiği şartlar altında ezilen dindar gençlik evlilik müessesi, kadın-erkek ilişkileri konusunda da modernizmin tokadını yemiş ve çağdaş kesimin "kravatlı kadınları" yerine onlar da  "badem bıyıklı kadınlar" yaratmışlardır!

Kadının giderek erkekleştirildiği günümüzde erkeklerin kadınlardan beklentilerinin artmasıyla feminizmin "Biz de herşeyi yapabiliriz." Sloganını erkekler devr alarak "Siz herşeyi yapabilirsiniz." e çevirdiler.Üstelik sözde islami hassasiyeti olan bir güruhta aynı şeyleri tekrarlayıp hatim indirmeye başladı.

Daha spesifik bir çerçevede konuşmaya çalışarak, evlilik sürecindeki isteklere dönelim tekrar.Erkekleşen kadınlardan erkekler ne beklemeye başladı? Tabiki, bir eş değil yanlarında taşıyabilecekleri bir çanta arar oldular. O çantanın içine de; kariyeri, parayı pulu, masterı,doktorayı, maaşı... koydular. Kariyer aranmaz demiyorum burda yanlış anlaşılmasın.Elbette aranacak hususlar vardır. Burda önemli olan denkliktir.Ki bu denklik bazı özel hususları içerir. Mesela, üniversite mezunu bir genç üniversite mezunu bir gençle evlenmek isteyebilir. Fakat bir erkeğin ya da bir kadının kalkıp "Ben master yaptım. Masterlı adam istiyorum." Demesi anormaldir. 

Bir erkeğin bir kadından bekleyeceği şeyler; parası pulu, masterı, doktorası, kariyeri değildir. Ahlakına,ailesine, maddi açıdan ailesiyle denkliğine vs bakılabilir. Fakat sen kalkıp evliliği eğitim öğretim bilgilerine, kariyerine indirgersen nikanızı belediye başkanı değil ösym başkanı kıyar! Ve senin bu evlilikten alabileceğin tek şey nur topu gibi kpds, kpss, ales vs notları olur.Bu da hiç bi işine yaramaz aksine sayısal ve sözel zekalarınızın çarpışması ile evde şartellerin atmasına sebebiyet verebilir.

Bir kadının bir erkekten bekleyeceği şeyler de yukarda saydığımız şeyler değildir. Eğer kızımız üniversite mezunuysa mezuniyet durumuna bakabilir.Denklik açısından ailesine bakabilir.Dinine dinayetine bakabilir.Fakat "Ay yok ben şurda müdür burda genel müdür olmasını,yurtdışlarında okumuş olup, birkaç yabancı dile sahip olmasını istiyorum." Diyemez/dememeli.

Birbirinden acayip beklentileri olan kişilerin örneklerini okumak isterseniz sizi Ciddi Kızın Gayriresmi Güncesi'ne  (www.mutluysamnehos.blogspot.com)a havale ediyorum ve ben birbirinden bu tarz beklentileri olmayan bir çifti örnek vermek istiyorum.

Bi aile dostumuzun  kendisi avukat olan oğlu üniversite mezunu olmayan bir kızla evlendi. Çocuk çok efendi dindar bir çocuk,evlendiği kız da aynı derecede dindar. Nişanları yapılırken kızın Kuran kursundan hocası şöyle diyor; "Sizin oğlunuz çok efendi bir çocuk maşaallah.Fakat bizim kızımız da bir o kadar değerlidir. Çok küçük yaşlardan beri kurslara gitmiş ve kendini yetiştirmiştir..."

Şimdi burda beklenti sadece ailesel ve ahlaki bir boyutta. Diğer tarafta beklenti maddiyatçı bir felsefe üzerine konumlanmış. Ve bunun tek sebebi de erkek ve kadın rollerinin içiçe geçmesidir. Kadın kadın olarak kalabilseydi erkek bu tarz beklentilere giremeyecekti.

Düşünebiliyor musunuz "Ben çalışan eş istiyorum." Diyen erkekler var! Eğer eşin çalışmak istiyorsa mani olmazsın fakat "Çalışan eş istiyorum." Demek ne demek? Maddi durumunuz yeterli olmaz, çalışması gerekiyordur o ayrı. Fakat bir erkeğin evleneceği eşte 'çalışan' statüsünü araması "Gel sen de pisuvara işe demesi" gibidir!!! Yaradılışa aykırıdır.

Kadın erkeğin maddiyatına bakabilir çünkü denklik önemlidir. Yarın öbür gün eşine "Bana bunu al şunu al,ben buraya gidicem şuraya gidicem." Deyip adamın kafasının etini yememesi için tartıp ölçmek durumundadır. Bu şartlar altında yapabilir miyim, yapamaz mıyım diye.Fakat kadının geçimini sağlamakla yükümlü olan erkeğin kadının maddiyatına bakması 'neyin kafasıdır?'  İçgüveysi olmak istiyorsanız evlendikten sonra Facebook'ta ilişki durumunuzu 'içgüveysi' olarak değiştirmeyi de göze alırsınız artık!

Dindar kızlara sesleniyorum:) Karşınızdaki adamın İslami hassasiyetini kesinlikle ölçün.Çünkü İslam ahlakı olmayan bir adam onun üzerine ne inşa ederse etsin fasa fisodur. İslamı anlamayan bir adamdan en azından anlamaya çalışmayan bir adamdan eşine eş gibi davranmasını beklmesin kimse. Zaten böyle bir hassasiyeti varsa diplomanıza değil ahlakınıza, ailenize bakacaktır. 

Malesefki bu tarz adamlar her iki tarafta da mevcut. Bunların 'dindarı' da, 'çağdaşı' da aynı. Çocuklarını yetiştirecek kadını değil, koluna takıp gezeceği çantayı arıyorlar! 

Kadınlar erkeğin cüzdanına bakar diyen erkekler artık şartlar eşit gördüğünüz gibi.

 Hakkımızda hayırlısı ama dindar gençlik Kuran-ı ölçü almayı bırakıp, modernizmin kuyruğuna takılmaya devam ederse, o kuyruk pantolonlarının arkasından sallanmaya başlayacak haberleri ola.

9 yorum:

ayse dedi ki...

Uzun zamandır okuduğum en güzel yazıydı. Badem bıyıklı kadınlar kalıbına da bittim. Bence Bu tip kariyer düşkünü adamlar gerçekten de badem bıyıklı kadınları hak ediyor. Evliliklerinde de nur topu gibi Ales puanlarını sevsinler. :D
İslam'a göre yaşamayan erkekleri-kadınları anlarım bu konuda, ama işin İslami boyutunda belirttiğin gibi evin geçimini erkek sağlar. Bilmediklerini düşündüğüm şey kadının malının İslam'da tamemen kadına ait olma meselesi.. O yüzden dinden nasibini biraz bile almış bir erkeğin evleneceği kişiye kpds puanını sorması akla mantığa uymuyor. :S
Ama sonuç olarak beklentileri bu yönde olan insanlar, beklentileri aynı insanlarla evlenip gayet de mutsuz oluyorlar. Bu açıdan içimiz rahat. ;)

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

fatma sen şimdi bütün bunları geç, kpds notun kaç senin onu söyle bize ????? 65'le olmaz! acil bi daha girip 100e tamamla onu! yoksa evde kalcaksın kız!

:D

insanın komiğine gidiyo gülüyoruz filan ama parmak bastığın konular çok ciddi problemler..

LeVaMi dedi ki...

ayse; o badem biyikli olayina ben de yazarken cok guldum senin ulkucu biyigindan aklima geldi heralde :))))

LeVaMi dedi ki...

lovemeorleaveme: busra niye notumu kucumsuyosun :))) verimli calisamamissam demekki :DDD zekiyim ama calismiyorum ben calissam oss brincisi olurum :))) pardon kpds :)

Güllerevurgunum dedi ki...

Derine inmişiz. Yakınında bir hadise mi cereyan etti acaba?

Ayrıca, itina ile ÖSYM sınavlarına girilir derece yapılır:) Hayatta en iyi yaptığım iştir ama kısmetim bi türlü açılmıyor. Demek ki ölçüt bu değil. Olaydı en zengin kızlardan birini bulmam lazımdı :)

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum; sen bu isi paraya dok bence bak millet notlari soruya:) hazir belge bulunur ellerde (:

Güllerevurgunum dedi ki...

Tanıdığın ÖSYM derecesine göre kısmet arayan bir tanıdık var mı?

Bonservisi elinde bir tanıdığım var:P

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum; benim oyle bir tanidigim mumkun degil olamaz:) transfer islemleriyle yakindan ilgilenen orta yas ve uzeri copcatanlara yonlendiriyorum seni(:

tayyip dedi ki...

Mükemmel bir yazı olmuş gerçkten...