10 Ağustos 2012 Cuma

BEN Mİ İNATÇIYIM SİZ Mİ ÇOK GENİŞSİNİZ?

Buşramın bir yazısı vardı; "Ben mi çok radikalim siz mi çok genişsiniz?" diye bu başlıktan ilham alarak yazmaya başlayayım. 

Bazı insanların bana sürekli çok inatsın, inatçısın demesine feci derecede uyuz oluyorum. Şöyleki bende kendilerindeki bu vurdumduymazlığı anlamıyorum! Eminim çevrenizde her türlü lafı sözü söyleyip sonrada "Ya çok özür dilerim." Diyen ne söylediğini, neye sebep olduğunu dahi farketmeyecek kadar hafif kişiler vardır. Ben bu durumdan çok rahatsız oluyorum ve çevremdeki insanlara da rahatsızlık veriyorum:))

Hayatta en nefret ettiğim insan tipi; dilinin kemiği olmayan yada var olup yamulmuş olan insanlardır! İçinizden geçen her şeyi, dilinizin ucuna gelen her kelimeyi söylemek zorunda değilsiniz, söylememelisiniz. Bu açık sözlülük falan değil; Hadsizliktir! 

Karşınızdaki insanla konuşurken "Ben bunu söylüyorum ama acaba kırılır mı?" Diye hiç mi aklına gelmez bi insanın. Gerçekten anlamlandıramıyorum bunu. Üstelik bütün bunları yaptıktan sonra hiçbirşey olmamış gibi yola devam etmek isteyenler var birde. Şimdi ben bu yola devam etmek isteyenlere karşı "Dur kardeşim. Senin ağzından çıkanla kulağının  duyduğunun farkında mısın? Kusura bakma ama ben bu kadar geniş bir insan değilim. Hemen affedemem öyle. Hatta belki hiç affetmem." Deyince inat oluyorum. Fakat dediklerini, yaptıklarını unutup şaşkınlık veren umursamazlığı ile hareket eden kişi 
'doğru yapan kişi' oluyor! 


Ben öyle hemen herşeyi unutamam. Eğer kırıldıysam kırarım, tavrımı ortaya koyarım ve tamir edilmesi zor bir insanım. Sen her türlü dengesizce konuşma hakkını kendinde buluyorsan ben de gereken tribi atarım. Biriktirip bi kenara attığım hayatlar da vardır yani :))

Çok konuşan, ne konuştuğunun farkında olmayan, sürekli eleştiren insanları hayatınızdan uzak tutun!

Allah cc insanoğluna iki kulak bir ağızı boşuna vermemiş. Bu düsturda yaşamaya özen göstermeliyiz. Herkes kırıcı olabilir çok kolaydır; ağzına gelen, aklına gelen neyse hemen söylersin olur biter. 

Hesabını veremeyeceği kelimeleri kullanmayı seven insanlar olduğu müddetçe sizi inatçı olarak adlandırmaya devam ederler. Çünkü kendilerine çuvaldızı batırmaktansa size uygun sıfatı bulmaları daha kolaydır! 

Ya kendinize gelin yada "Niye böyle yapıyosun?" sorusuna daha çok cevap ararsınız.

6 yorum:

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aynen cnm katılıyorum.. özür dilemek gerektiğinde güzeldir, ama insan olabildiğince özür dilemeye gerek kalmadan yaşamalı..

LeVaMi dedi ki...

'ozur dilemeye gerek kalmadan yasamali insan " kesinlikleee:)

ayse dedi ki...

Bebişim itiraf et kim yamuk yaptı? Kimse biraz yüzsüz de olmalı.. Bana yanlış yapıldığında çok çok büyükse çok çok kırıldıysam Allah'a havale ediyorum. Ama aşırı kırgınlık yerine kızgınlık olduysa Allah ne verdiyse girişiyorum. Bi daha da kendi girmek istemiyo hayatıma, tavsiye ediyorum. Karşındaki pişman değilse benzer yöntemi kullanabilirsin. :)))

LeVaMi dedi ki...

gerekeni yapiyorum ayse tikandigim yerde sizden destek alirim bilirsin :)))))

Güllerevurgunum dedi ki...

Büyüyünce geçer :)

Gerektiğinde samimi olmasan da özür dilemek lazım. Samimiyetle özür dileyeceğin bir hata yapıyorsan zaten yanmışsın demektir.

Tecrübe konuşuyor:P

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum: samimi olmadan ozur dileyecegim bisey yapmam genelde yapiyosamda samimi olmadan ozur dileyecegim tarzda bir insansa ozur dilemem yada umursamam :))) ( karisik bi cumle oldu idare et :D )