12 Şubat 2012 Pazar

ÇAKMA İKONCANLAR BAŞÖRTÜLÜLERİ VURDU!

Sevgili okuyucularım bu bir online alışveriş faciasıdır.Ben yandım sizde yanmayın diyerekten bu yazıyı kaleme almayı bir borç bilirim.

Ak Parti dönemi ile muhafazakar kesimin yükselişe geçtiğini hepimiz biliyoruz.Bu yükselişle birlikte bazı yazılı basın organları da yayın hayatına başladı Ala dergisi gibi. Bütün bunlardan sonra başörtülü kadının giyimiyle ilgili birsürü moda haberi görmeye başladık etrafta.İş hayatındaki başörtülü ve başarılı kadınları tanımaya başladık. Yazılı basın yadsınamaz gücünü son zamanlarda online mecraya bırakmış durumda.Facebook ve twitter inanılmaz bir şekilde tüketiciyi üreticinin ayağına getiriyor.Bende bu üreticilerden biriyle Aybikestil ile Facebook' ta tanıştım ve sonrasında "lanet olsun" diyeceğim ilk online alışverişimi yaptım.Heyecan ile Facebook sayfasında görüp beğendiğim hatta aşık olduğum tuniğimi beklemeye koyuldum.Fakat kargo paketimi getirdiğinde ve içinden çıkan tuniği gördüğümde tam bir şok yaşadım.Biraz sonra fotoğraflarını da paylaşacağım tunik; yakası gelişigüzel dikilmiş, etekleri çamurlu,üzerinde lekeler olan ve kemeri sökük bir tunikti. Hemen Aybikestil' e mesaj atıp ürünü geri vermek istediğimi ve sikayetlerimi dile getirdim.Kendisinin bana verdiği cevap ise ayakta alkışlanacak cinstendi; "yıkayın geçer!" Dikişler, kemerin söküklüğü falan unutulmuş, neden lekeli bir ürün yollanıldığı es geçilmiş bana tavsiye veriliyordu! Paramı geri almam pek mümkün görünmediği için bende başka bir ürün ile değiştokuş yapmak istediğimi dile getirdim.Bu seferde eteğimi beklemeye başladım ama iyi birşeyle karşılaşacağıma dair umudum yoktu.Boşa giden paramı kurtarmaktı niyetim. Birkaç gün sonra eteğim geldiğinde aynı şoku yine yaşadım. Fotoğraflarda görünen ürünle benim elime gelen ürün arasında binlerce fark vardı; kullanılan kumaş dandik, herşeyden daha önemlisi kumaşı defoluydu! Biraz bu işlerden anlayanlar bilirler, eğer bir kumaş katlanıp, üzerinden dikiş gidilir daha sonrada açılırsa orda delik izleri kalır.Bana gelen etekte de yatay bir şekilde baştan başa böyle delikler ve çekilmiş ipler vardı.

Bütün bunların yanısıra Aybikestil benim tuniğimi geri vermemden birkaç gün sonra Facebook sayfasında "tunikleri artık bana yakışmadı, umduğum gibi çıkmadı diyenler geri alım yapmıyoruz" şeklinde bir yazı yazmıştı.Altına yapılan yorumlarda ise kendisi vücudundan memnun olmayan ve özgüveni olmayan kişiler olarak tanımlamıştı ürünleri geri vermek isteyen kişileri. Üstelik "çok pozitif müşterilerim de var benim" diyerek defolu, çamurlu vs ürün gönderdiği kişileri negatiflikle suçluyordu.Bu başlığın altına yazdığım yorum hemen silinmişti tabiki. Müşterilerinizin vücutları ve özgüvenleri ile uğraşmayı değilde ürünlerinizi göndermeden önce kontrol etmenizi öneririm size.

Bütün bu ders çıkarmam gereken ve anne sözü dinlemem gerektiğini (annem alma kızım dikişi nasıl çıkar, kumaşı nasıl çıkar bilemezsin demişti) birkez daha anlamamı sağlayan saçma olaylardan sonra aklıma benim gibi başka kişilerde var mı acaba? sorusu geldi ve internette araştırmaya başladım.Ve tabiki diğer mağdur kişilerle karşılaştım.Bu kişiler de twitter üzerinden Aybikestil'e "dolandırıcı, insanların paralarını geri ver, etek değil çuval onlar, alışveriş yapmayın ordan" diye eleştirilerini dile getirmişlerdi.Demekki toplansak bayagı birileri çıkariz burdan bunu anliyorum.

Son olarakta Zaman Gazetesi'nde Aybikestil'in haberini gördüm ve çok üzüldüm.İnsanlar bir gazete haberinde üstelik Zaman Gazetesi'nde bu haberi gördüklerinden ötürü burdan alışveriş yapmak isteyecekler.Fakat aynı duruma hepsi olmasa da birçoğu düşecek.Umarım alışveriş yapmadan önce biraz araştırırlar ve yazımı okurlar.

Şimdi Aybikestil'e sormak istiyorum;

Bu yapılan insanların parasını sömürmek değil mi?
Bu yapılan kul hakkına girmez mi ?
Bu yaptığınızın size yapılmasını ister misiniz?
Ve bu yaptığınız şey karşısında insanların size paralarını helal ettiğini düşünüyor musunuz?

Bütün bu sorulara cevabınız vicdanınız acımadan evetse ne mutlu size.

Bu da bana gönderilen tuniğin fotoğrafları. Malesef eteğin defosunu gösteremiyorum çünkü fotoğraftan belli olmuyor.

 Yaka kismi yamuk dikilmis!
 Önünde ve arkasinda siyah cizgi seklindeki lekeden var!
 Ön ve arka kisminda burda pek net görünmeyen camur izleri var!


Ve sökük bir kemer...


Müşteri memnuniyetinde son noktadayim!


Sevgiler...

14 yorum:

men de boor dedi ki...

zaman gazetesinden haberi yapan muhabirle iletişime geçip durumu bildirsen keşke, madem firmanın haber şeklinde reklamı yapılmış bir de müşterileri dinlesinler bakalım :)

iç ses... dedi ki...

bahsettiğin satıcıyı facebokta görmüştüm ve bana göre hem modelleri hem dikişi gerçekten berbattı demekki yanılmamışım.önüne gelen modacı terzi oldu çıktı bu nedir Allah aşkına. bu hanımın eğitimi nereden geliyo merak ediyorum.bloglarda dikişle uğraşan ve ticaret yapmayan çoğu insan bile bu bayandan daha başarılı bence.acaba neyine güvenmiş ve birde zaman gazetesine çıkmış.kusura bakmasınlarda zaman gazetesi mevzusuda ayrı bi konu 1 yılı geçmiştir zamana karşı acayip antipati oluştu bende.acayip şekilde anlamsız bir tüketime yönlendirme var.önlerine gelenide ortaya çıkarmaları cabası.bir tanede şal satan bir kız vardı ona da hayret ediyorum genç cesur girişimci gibi abartı reklamı yapılmıştı.bu kızın yaptığıda baskısı deseni üretimi hiç bir şekilde kendine ait olmayan kumaşları kesip dikip özel tasarım diye millete sunması :) ne var bunda yaa inan hiç dikiş bilmeyen bile 1.5 metre kumaşı alır aynısından hatta alasını yapar.etrafıma baktıkça geçmişteki herkesin yerini bildiği mütevazi hayatları özler oldum valla.sanada tavsiyem bırak sanalı onu bunu ay çık iki semt pazarı gez modanın kalbi oralarda atıyor valla :) pişman olmazsın gerçekten.

LeVaMi dedi ki...

ic ses; haklisin evet online bir hataydi! o sal yapan kizla ayni okuldan mezunuz taniyorum kendisini :) zaman gazetesi eminim bu kapali arkadaslara destek olmak amacli boyle haberler yapiyordur.ki bence guzelde bisey sonucta destek olmak gerek ama isini duzgun yapanlara. zaten annem etegi tunigi falan gorunce bunlari bende dikerdim dedi :D

LeVaMi dedi ki...

men de boor; haberi yapan arkadasa ulasip derdimi anlattim kendisi cok ilgili davrandi sagolsun.

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

fatma bu işin peşini bırakma ve diğer mağdurlarla organize ol benden söylemesi..

bu arada mimin varrr:)

LeVaMi dedi ki...

su an kurtulus son durak filmindeymis gibi hissettim kendimi:))) magdur kadinlari orgnize edip eylem olucam bende.bize katilir msn acaba :)) cozdum olayi ben ayrintilari bulustugumuzda anlaticim sana ;)

Güllerevurgunum dedi ki...

Hayatını hazır giyimden kazanmış biri olarak size teknik açıklamalarda bulunmak istiyorum efenim.

1- İnternetten giysi almak CD almaya benzemez. Vazgeçmenizi şiddetle öneririm.

2- Malının arkasında durmayanlara prim yaptırmayın.

3- Resimde gördüğüm lekelerin 2 nedeni olabilir. Üretim esnasında yağ lekesi olmuş çıkartmak için leke sökücü kullanılmıştır. Ya da paketleme esnasında temiz bir ortam kullanılmamıştır.

4- Muhtemelen çok sipariş aldıklarından işçiliğe önem vermiyorlar. Kalite kontrol yapılmıyordur. Tasarımın çok iyi olması bir işe yaramaz. kullanım performansı ve üzerine fit olması da aynı oranda önemlidir.

5- Aldığın tüm ürünleri mutlaka yıkayarak giy. Onların üretildikleri yerleri görsen muhtemelen kendi elbiselerini dikmeye başlarsın.

Hala gençsin. Bundan sonra internetten giysi alma hatasından dönebilirsin ;)

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum; hayatta herseyi yasayarak ogrenmek zorunda miyim acaba diye dusunuyorum bazen:) arada laf dinlesem basima gelmicek boyle syler ama birseyi kafaya taktimmi illa yapicam onu:S sonrada boyle magdur style takiliyorum :))

chronicHoper dedi ki...

Ayni soku dun yasamis, ayni tepkileri almis biri olarak sizin su yazinizi daha once gormedigim icin vahlandim. Ama bana once kendisi ile gorusmedigim ve baskalari ile paylastigim icin yanlis yaptigimi, ozelden gorussek sorunu seve seve cozecegini ima ettigi icin, kendimi bir an kotu hissetmistim. Onyargili mi davrandim acaba? diye. Ben yukaridaki yorumculardan farkli olarak hayatim online alisverisle gecmis biriyim. Ama yurtdisinda yasadigim icin hic boyle bir tecrube yasamadim. Cunku urunden memnun kalmazsam her zaman satan magazalara aynen geri iade edebilmistim. Kimse beni urunlerini kalitesiz, ozensiz, kotu buldugum icin "rezillik"le ve "kendine yakistiramayacak" "vucudu problemli" kategorisine sokmamisti. Ama sizin yazdiklarinizi okuyunca kelime kelime ayni tepkilerin herkese verildigini goruyorum. Keske o herkes de boyle public olarak cikip yazsa basindan geceni. Daha az insan magdur olsa. Cunku hanimefendi yuzlerce insanin alisveris yapip cok memnun kaldiklarini iddia ediyor

LeVaMi dedi ki...

chronichoper; malesef cogu kisi ya ses cikartmiyor.ben de hayretle karsiliyorum urunlerinden memnun kalan insanlar.Cunku elime iki urun gelmisti ikisi de ayniydi.herkesin kalite anlayisi farkli demekki.yurt disinda yasayan baska arkadaslarim da benim aldigim urunden aldilar ama tabiki onlar geri gonderemediler:/ boyle seyleri yazmak ve insanlari uyarmak sart bence.

Adsız dedi ki...

Benimde aldıgım bir ürün bildiginiz cuval cıktı onu giymeyi bırakın dolabımda bile tutmak istemedim verdigim paraya yanıyorum ne diyeyim :/

LeVaMi dedi ki...

adsiz, ben parami geri aldim Allahtan. dolapta tutulacak cinsten degiller zaten malesef!!!

LeVaMi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...


bende bu Aybike hanımın tuzağına düşenlerdenim yeni kapandım daha 1 ay olmadı kapanalı tesadüfen gördüm siteyi bayıldım tuniklere daha sonra 3 adet tunik sipariş verdim 280 lira değerinde tabi bu arada sürekli takip ediyorum müşteriler resimler koyuyolar sürekli onlar müşteri memnuniyetleri yayınlanıyor filan büyük bir heyecanla ürünleri beklerken ürünler geldiğinde bana şaka filan yapıldığını düşündüm ben ve arkadaşlarım şok olduk bırakın giymeyi yer bezi bile yapmazsınız berbat renkler farklı filan neyse msj attılm iade etmek istediğimi söyledim iaelerinin olmadığını ürünlerin resimlerini çekip göndermemi söylediler çekip gönderdim benim istediklerimle birebir aynıymış büyük diyorum ben 48 kiloyum Aybike hanım 40 kiloymuş ona olan bana nasıl olmuyormuş baya bi cebelleştik sonra tüketici haklarına gittim ürünleri ve benim sipariş ettiklerimin resimlerini gösterdim adam şaşırdı sen bunları geri gönder üsütündende 1 ay geçmesini bekle gel dedi bu ardada ben aybikeye anlattım tüketici haklarına gittiğimi kendilerine güveniyorlarmış hertürlü hakkımı arayabilrmişim 1 ay doldu çalıştığım içinde gidemedim tüketici haklarını geçen msj atmışlar 280 lira değerinde ürün alabileceğimi söylediler bende paramı kurtarma ümidiyle bakınıyorum hangisini alsam hangisi daha az risklidir diye tesadüf burayı gördüm bende paylaşmak istedim ramazan ayındayız hakkımı helal etmiyorum haram olsun ama çok ilginçtir onlayn satış sitesi açmışlar o yüksek fiyatlarla nasıl satıyorlar anlamıyorum ben ayrıca facede benim olayın olduğu gün hanım efendi şunu paylaşmış olay giyinmeyi bilmekteymiş filan ...