2 Aralık 2011 Cuma

TOPLU HALDE KAFAYI YEDİK

Bugün ne giysem? diye bir program var bilmem duydunuz mu.Çok gerekli bişey değil gerçi.Kadınlar giyinip bi jurinin karşısına çıkıyorlar ve şık olup olmadıklarını tegid ettiriyorlar.Bu yarışmaya geçenlerde başörtülü bir kız katılmış internet aleminde gezerken duydum.Sonra bir izleyeyim bakayım dedim.Valla ekrana bakamadım.İçime birşeyler oldu!Programa katılan arkadaşı eleştirmiyorum bu onun kanaatidir.Türkiye nin en şık kadını olmak gibi bir hayali var demekki. Kıyafetinde bir sorun yoktu bence fakat başörtüsünü öyle bir bağlamıştıki boynu gözüküyodu ve tırnaklarında oje vardı!  Üstelik juri şu yorumu yaptı; "Bu baglama şekli doğru olandır!!!"Pardon, who are u acaba? Terzi yamağı olan modacı başörtünün doğru bağlama şeklini açıkladı.Şok şok şok... İşte burda benim atan şarteller raydan çıktı iyice.Kızın kıyafetı hakkında yorum yapabilirsin ama sen kimsin ki doğru bağlama şeklini anlatacaksın. Neymiş efendim başörtülü kadınlar allı pullu dllı güllü eşarplar takıyolarmış.SANANE! Senden yorum isteyen kız senin karşında gerisi seni ilgilendirmez.

Yarışmaya katılan arkadaşa şunu sormak istiyorum;

Neden Türkiye nin en şık kadını olmak istiyor?
Niye boynunu gösteren bir şekilde eşarbını takmış?
Neden tırnakları ojeli?

Giydiği kıyafeti herkes giyiyor belki ama eğer sen oraya çıkıyorsan birilerini temsil ediyormuş gibi bir görünüme bürünüyorsun temsil etmediğin halde.Bu yüzden bari boynunu kapatıp o tırnaklarındaki ojeyı çıkarsaydın be kardeşim. Kimse senin yarışmaya katılma iradeni yargılayamaz belki ama boynun bogazın gözüküyorsa tırnakların ojeliyse bi durup düşünmem gerekmez miydi?

Bu arada dün eve giderken bindiğim otobüs liseliler tarafından işgal edişmişti. O an acaba bende liseye giderken bu kadar salakmıydım diye düşünmekten kendimi alamadım. Recep ivedik tarzı hareketler, sesli sesli konuşmalar, gankaa gankaa diye bitmek bilmeyen abuk sabuk cümleler... Hay Allahım ya hepsini dövesim geldi resmen.Ve karar verdim lise yıllarında herkes bi manyaklaşıyor.


Bir başlka otobüs maceram; Şerif Mardin in kitabını yeni almışım ve içerisine göz atmak için elime alıyorum.O sırada yanımdaki amca "oooo biz eskiden okurduk Şerif Mardin i bu genç yaşta bunu okumak?..."Amca sen bayağı geride kalmışsın üniversitelerde okutuyorlar bunları dicektim ama vazgeçtim;) Ben adama mimiklerimle cevap veriyorum tabi bu sırada. Sonra o malum sorular;

Okuyor musun? (Bunu sormayacaktın amcaaa, yıkıldım o an)
Hayır iş arıyorum;(

Hayatta en nefret ettiğim şeylerden biri otobüste yanıma oturan kişilerle muhabbet etmektir.Kardeşim mecbur muyum ya! Sevmiyorum, hoşlanmıyorum belki.

Bu Rihanna nasıl bir hatundur omg yaaa;) I hate that ı love u şarkısını dinlemelisiniz gerçi her şarkısı güzel ama bu aralar bu şarkı beni bir değişik etkiliyor...





15 yorum:

Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
evrem dedi ki...

fatocım ben su ne giysem yarısmasını çok sevıyyorum benı cok gulduruyor acıkcası:D bu basortulu kız olayına gelınce kurgulamaca oldugunu dusunuyorum zaten oraya gelenlerın cogu medyanın bı eserı bence ınsanlar bu numaraları cok fazla yemıyor o yuzden o kız ıcn kımse dertlenmıyor dıye dusunuyorum. yazılarını takıpteyım dostum!!
merve nur

LeVaMi dedi ki...

evrem:cok seviyorum yazmissin ya yoksa izliyor mu dedim bi anda :D

LeVaMi dedi ki...

welliron: celiski yok cunku ben ojelerini ve basortusu baglama seklini elestiriyorum programa neden katildigini degil.giydigi kiyafeti herkes giyiyor diyerek kiyafetinde bir anormallik olmadiginin da altini ciziyorum.

basortulu bir kadin rihanna dinleyemez mi anlamadim! ilahi mi dinlemek zorunda surekli !

Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Güllerevurgunum dedi ki...

Ben de rihanna dinliyorum ve hatta blogda ki play listte ki 2. şarkı ama yine de dini referans alan hayat anlayışı olan insanların bu tür şeyler dinlemesi/izlemesi doğru mudur bilemiyorum. Kendi içimde yaşadığım çelişkilerden biri bu.

Bahsettiğin programın hangi kanalda olduğunu da yazsan daha net bir fikrim olabilirdi ama show ya da kanal d ise zaten bunlar provakatif yayın yaparlar ve oraya çıkardıkları kişilerin her hangi bir temsil kabiliyeti olmayacağını düşünüyorum. Sanki seni temsil ediyorlarmış gibi yazı yazman saçma sapan bir tipe gereğinden fazla önem vermek gibi olmuş. Biz halk arasında "salla gitsin" diyoruz:)

Eğer, muzdarip olduğun konu genel olarak dindar insanların dünyayı takip etmedikleri ve muhafazakar olduklarına dair bir önyargıya dair ise bu önyargıyı 3-5 yıl daha kırmak mümkün olmayacak. Zira, önyargısı olanlar objektif vicdan sahibi aklı selim kişiler değiller. İdeolojilerinin gözlerini kör ettiği kişiler. 3-5 yıl sonra bunlar tamamen tasfiye olunca umarın benzer ön yargılara biz de sahip olmayız.

evrem dedi ki...

izliyoorum tabikide:D:D neden olmasın basorulu bırı ızleyemezmı yanee dostum:) su evlılık programı varya denız fenerını sunan cocugun yaptıgı bı gun mıkrofon acık kalmıs bıbırlerınnı kabul ettıler sonra kendı aralarında konusuyorlar ben senı begenmedım ama secın dedıler dıyor kadın adamda dıyorkı bende senı begenmedım ama banada secın dedıler dıyor puhahah:) kopmustum o gun yanı yanı tv bıze ınandırmak ıstedıgını cok guzel yuttuuyor!!

LeVaMi dedi ki...

evrem: bence mikrafonu da bilerek acik birakmislardir mervenur;D

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum; muzdarip oldugum konular cok buraya sigmaz:) muhafazakar dindar insanlarla ilgili cok sorunlarim ve sorularim var:S

LeVaMi dedi ki...

welliron:
dogru baskalarini elestirmek icin mukemmel olmak gereklidir belkide.kizin yarismaya katilmasini degil ojelerini ve bas baglama seklini elestirerek sanki ben mukemmelmisim gibi davrandim herhalde!

rihanna yi dinleyerek bizleri temsil etmeyen o kiz gibi bende sosyal mecrada, temsil etmedigim kesimi yanlis temsil ettim!

fakat bende sunu ekstra belirtmek isterimki;

"umarim simdi anlamissindir ne demek istedigimi ve anlamadiysan fazla zorlama;) " tarzi laflarla bende sana "hakaret etmiyormus ama aslinda hakaret ediyormus" gibi yapabilirim.fakat bu bana yakismayacagi icin sadece hakaret icermeyecek yorumlar yapacagin taktirde blogumu takip edebilecegini bildirmek isterim... ";)"

cici_ylda dedi ki...

selam ben de tam bu program hakkında yazı yazacakken sen yazmışsın çok kıskandım :) ben başka bir konu ile eleştiricektim gerçi ya neyse :D yazdıklarına gelince yazamadan edemicem ve welliron'a katılıyorum. gerçi sonradan yorumların tadı kaçmış ama oraya girmeden yazın ile ilgili yorum yapam :D yazıda çok katı bir tutum sergilemişsin. ayrıca neden oje konusunda bu kadar katı olduğunu anlayamadım. Ayrıca kimse kimseyi bence temsil etmiyor ve o kadın o şekilde bağlamak istiyorsa özgürdür (şu biraz kilolu hanımı diyorsun sanırım) ikincisi yazında üçünü de aynı yere yazdığın için biraz kafa karışıklığı yarattın :D bu yüzden yorumumda karışık olabilir. video için şunları demek istiyorum. Bence islami biri bu video ya da tarzı izleyemez demek çok yanlış, o zaman bu şekilde başını bağlayamazsın demekle aynı konuma geliyor. Ve son olarak kötü eleştiri yapmak için mükemmel olmanın gerektiğini düşünmüyorum, o zaman iyi eleştiri yapmamız içinde kusurlu olmamız gerekir. Haftaya belki toplu bir buluşma gerçekleşecek seni de görmek isteriz aramızda iyi yazı yazmalar.

LeVaMi dedi ki...

cici_ylda; tabikide ozgurdur ama bende onun baglama seklini elestirme ozgurlugune sahibim.Yarismaya katilamaz demedim mesela. cunku ozgur, oje suremezde demedim.

Tabiki temsil etmiyor ama insanlar boyle dusunmuyor malesef temsil ediyorlarmis gibi dusunuyor bende o yuzden bari oraya cikarken oyle baglama ya da ojeni surme dedim.

videoya gelince bu tarz bir sarkiyi dinlemekle basini o sekilde baglamayi ayni kefeye koyamiyorum ben cunku bu sarkilari hayatimiza yansitmiyoruz en azindan ben yansitmiyorum ya da beni etkilemiyor.Fakat basini o sekilde baglamasi o kizin tesettur algisini ve anlayisini degistiriyor.Ikisi cok farkli olsa gerek.

kimlerle toplu bulusma?

cici_ylda dedi ki...

suan icin duygu yaprak olacak kesin digerlerine daha haber vermedim ama vericem :D ya yasemin ingiltereye gitti donduyse onuda cagiricam falan oyle yani tek tek bulusmak zor oldu :D bir seferde tum issizlerle goruseyim :D belki topluca is kurariz :D

LeVaMi dedi ki...

himm bende boston dan kizlar sandim.mihriban falan burdaymista.

cici_ylda dedi ki...

Onlarlada yapılacak sanırım Rabia bu pazar geliyor bakalım