10 Aralık 2011 Cumartesi

MESELE REKLAM DEGİL YEĞEN, MESELE YÜREĞE DOKUNMAK;)

Sizce mesele gerçekten ne?Bir tüketici olarak sizce mesele: yüreğe dokunmak,yüreğe dokunan reklamlar aslında.Günümüzde tüketici artık salt ürüne odaklı reklamlar değilde onu yüreğinden tutup bi sarsacak olana ihtiyaç duyuyor.Ya gülmek istiyor, ya hüzünlenmek, ya da vay canına dedirtecek işler görmek istiyor.Ki önde giden reklamlara baktığımızda tüketicinin isteklerine cevap verebilen, onları etkileyebilen reklamların gerçekten öyle olduğunu görüyoruz.Geçenlerde Avrupanın en yaratıcı reklamlarını izlerken bu ayrımı yeniden farkettim.


Carwash, Avrupanın en yaratıcı reklamlarından .Bu reklamı izlediğinizde yüzünüzde bir tebessüm oluşuyor.Marka hakkında ister istemez pozitif biryerde konumlanıyor.Çünkü sizi güldüren, yüreğinize dokunan birşeyler var ortada. 


Türkiye'den de bir örnek vermemiz gerekirse, son zamanlarda çok sevdiğim popüler reklamlardan biri: Elit çikolata reklamları.Tahmin etmediğiniz bir anda sizi güldüren birşeyler var ortada.



Sizi bilmem ama çikolatanın düşüşü,kızın kafayı çarpışı ve tabiki slogan "reklamda acemiyiz çikolatada usta" gerçekten çok iyi olmuş. Yeri gelmişken reklam yazarını tebrik ederim valla çok kıskandım:S


Ve şimdi sırada yüreğinizden yakalamayı bırakın yerden yere vurduracak bir iş sunuyorum sizlere;)



Bu ve benzeri işleri yapan bütün reklamcıları kutluyorum ve acayip kıskanıyorum.Birgün bende böyle işler yapabilecek miyim ya da bu işlerin içinde yer alabilecek miyim? Amiiinnn...

P.S; Okulda yaptığımız işlerden paylaşırım belki birgün;)

8 yorum:

uğurböceği dedi ki...

carwash süpermiş.ben şu abacının oynadığı reklama bayılıyorum.tüylü bamya ve acıkınca hemen asssaoliste bağlıyor olayı süper

LeVaMi dedi ki...

evet o da guzel islerden biri .abacinin oynamasi da ayri bi guzel olmus gercekten.

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

son reklamı daha önce facebookta izlemiştim gerçekten muhteşem bişey ya :)

bu arada yüreğe dokunma meselesine katılıyorum ama onu da herkes beceremiyo. mesela turkcell reklamlarında çoğunlukla halkı kullanıyo ve bunu acaip iyi yapıyo yani insana samimi geliyo. vodafone da aynısını yapmaya çalışmış. tünelde çekmiyomuş tarlada çekmiyomuş reklamında, ama olmamış işte olmamışşş o samimiyet yok :)

LeVaMi dedi ki...

lovemeorleaveme;vodafone da iste kulaktan dolma degil duydgunuz seyler hakikaten cekmiyoruz diyo ahahah:)))sozde dalga geciyo ama yok olmamis dedigin gibi dokunamamis;)) carwash reklami da tam senlik gibime geliyo:DD

Güllerevurgunum dedi ki...

Reklama karşıyız efenim.

Sende ki bu potansiyelle başka kariyerleri hedefle. Boşver kapitalizm e hizmet etmeyi :P

LeVaMi dedi ki...

turkiyedeki en iyi reklam ajanslarinin sahipleri solcudur hatta reklam sektoru solcudur.Tv nin cikisindan sonra reklamlar isin icine iyiye girmeye baslayinca bizim koyu solcular (isci partililer falan) bi bakmislar hepsi reklamci olmuslar.Dusunsene adamlar antikapitalist ama reklamci! Bende kapitalizmin insani tuketen tarafina karsiyim ama ne yapayim ekmek parasi:)

bendeki potansiyeli de bi ben bide isverenler farkedemedi.Onun disinda herkes " icindeki gucu hisset" modunda :S hadi hayirlisi:)

Güllerevurgunum dedi ki...

Her zaman işin zor kısmı 0'dan 1 yapmaktır. İlk işe girmek kariyerinde muhtemelen karşılaşacağın en zor şeydir. İlk işinden sonra her zaman rekabet avantajı sende olacak. Yeni gelenlere karşı sen tecrübeli kişi olacaksın.

Eski solcuların kendileri ile çeliştikleri tek nokta reklam konusu değil. Onların çelişkilerini mazur gör :P

Güllerevurgunum dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.