29 Kasım 2011 Salı

BİZİMKİSİ VİCDANİ RETÇİ !


Bir kız isteme merasimi...

__ Eee sizin oğlan askerliğini nasıl yaptı? Bedelli mi, bedelsiz mi?
__Yok bizimkisi vicdani retçi efenim!
__Neeyyy...

Bir iş görüşmesi...

__Eee askerliğinizi yaptınız mı?Burda herhangi birşey yazmamışsınızda.
__Ben vicdani retçiyim efenim!
__Neeyyy...

Vicdani ret çıkarsa artık yukarda bahsettiğim diyalogları gündelik hayatta da görmeye başlayacağımızdan eminim.Her türlü önyargıya sahip bir millet olarak kimbilir erkeklerden bazılarına kız verilmeyecek ya da işe alınmayacaklar.Yok artık demeyin burası Türkiye sonuç olarak.

Türkiye de vicdani ret çıksa kimi hakikaten reddeder kimi reddetmek istediği halde reddedemez kimi ise reddetmez.Reddedenler ve reddetmeyenlerden çok beni reddedemeyeck kesim ilgilendiriyor açıkçası. Değişen ordu anlayışı ve insanların önyargıları reddedemeyenlerin asıl nedenleri aslında.

Türkiye de ordu öyle bir hal aldı ki gençler artık neye inanacaklarını şaşırdılar. Gerçekten onları koruyabilecek bir ordu içinde vatanlarını mı savunuyorlar yoksa peygamber ocağı olarak bildikleri fakat Ergenekon kucağı çıkan yerde hayatlarını feda mı ediyorlar! Türkiye de ordusuna güvenen gençlerin çoğunun askere gitmekten kaçacağını sanmıyorum ben. Tabiki  askere gitmek istemeyen birçok gençte var o yüzden gerçek çözüm gitmek isteyen gitsin gitmek istemeyen gitmesin ve askerlik paralı bir meslek haline getirilsin. Askere gitmek istemeyen bir adamın zorla askere götürülmesini ben anlamıyorum çünkü. Bir insan birşeyi zorla yapıyorsa hiç yapmasın daha iyi hele ki bu askerlik ise durum daha vahim olsa gerek.

Neyse sonuç olarak, bu ülke yeni bir ötekiye” daha kavuşacak belki onlarda; vicdani retçiler olacak! Bundan sonra yıllarca ötekileştirilen başörtülü kadınlar gibi dindar ama askere gitmek istemeyen erkeklerde belki vicdani retçi olarak ötekileştirilecekler. Tabi cesaret edip reddediyoruz diyebilirlerse. Zamanında başörtülü arkadaşları derslere giremez, okula gidemezken seslerini çıkarmadan kapıdan içeri girenlere belki biraz ötekileştirilmek iyi gelir!

5 yorum:

uğurböceği dedi ki...

aaynen katılıyorum

LeVaMi dedi ki...

ugurbocegi; sevindim:)

Güllerevurgunum dedi ki...

Neyse sonuç olarak, bu ülke yeni bir “ötekiye” daha kavuşacak belki onlarda; vicdani retçiler olacak!

bu teşhis ilginçti benim açımdan. Çooook doğru.

LeVaMi dedi ki...

gullerevurgunum; neden senin acindan ilginc oldu belki birgun vicdani retci mi olurum diyorsun:D

Güllerevurgunum dedi ki...

Benim reddeceğim şeyler belli. Bunu listeye almamışım :P