20 Ekim 2010 Çarşamba

ANLATILMAZ YAŞANIRmış

  • Bugün Büşra'nın aldığı kolyeyi taktım okula giderken.Aslında normalde kolye takmayı pek sevmem fakat bu kolyemi çok seviyorum.Zaten topu topu iki tane kolyem var :)Mevzu kolyeler ya da kolyeleri ne kadar sevip sevmediğim değil aslında.Mevzu; bugün ben bu kolyeyi sadece Büşra'yı yanımda hissedebilmek için taktım.Canım hiç okula gitmek istemiyor keşke yanımda olsaydı.Saatlerce sohbet edip konudan konuya atlasaydık. O kadar çok özledimki onu,Zeynep'i,Açelya'yı...Birlikte paylaştığımız herşeyi özledim.

  • Burda senin dilinden anlayan birilerinin olması yetmiyor.Önemli olan seninle aynı şeyleri hissedebilen biri ya da birileriyle birşeyleri paylaşabilmek.Çok tuhaf bir hal...Paylaşmayı özlemek, dostlarını özlemek değil tuhaf olan.Apayrı dünyaların, apayrı bir kültürün ortasına fırlatılmak ve günler geçtikçe bunun farkına varmak! Kardeşler, akrabalar, dostlar, müslümanlar bile birbirlerinden çok farklıyken dini, dili herşeyi farklı olan bir yere alışmak gerçekten zor.Burda genel olarak insanlar çok pis bikere.Temizlik anlayışları kesinlikle sıfır.Geçen trende bir adam oturdu karşıma saçının bir bölümü birbirine yapışmıştı.Şok oldum öyle uzun uzun baktım adamın saçına.Aslında Boston alışılamayacak bir yer değil.Çok güzel ve çok pahalı:)))Fakat başka bir yer başka bir kültür işte.Adamlar buz gibi bir hava varken şort ve parmak arası terlikle dolanıyorlar dışarda.Bizse kışlık mont nerdeyse eldiven takıcaz:) Hatta duyduğuma göre kar yağdığında bile parmak arası terlik giyenler oluyormuş! Şu an trendeyim...Elimde defter yazı yazıyorum ve kimse ne yazdığımı anlamıyor!
  • Geçen gün evdeki kızlarla "my name is Khan" filmini izledik.Bollywood yapımı harika bir film.Fakat filmi Amerika'dayken izlemek tam bir hata.Çünkü 11 Eylül'den sonra yükselen İslamfobi'den bahsediyor.Filmde Khan'ın söylediği o meşhur lafı: " My name is Khan.I'm not a terrorist" her yerde söyleyesim geliyor.Hatta hoca ödev versede bende sınıfta bu filmi anlatsam diye içimden bile geçiyor.Ama yapamam heralde... Filmi kesinlikle izleyin,izleyin diye ayrıntıları yazmadım:))
  • Dün sınıfta grup çalışması yaparken Panamalı bir arkadaş Suudi Arabistanlı olan arkadaşla bana "Siz aynı dili konuşmuyor musunuz?" dedi.Oysaki ben her defasında "I'm from Turkey "demiştim.Üstelik Yelda ve Berivanla aynı yerden geldiğimizi ve arkadaş olduğumuzuda bilmesi lazımdı.Fakat anlamıştımki böyle düşünmesinin nedeni benimde başörtülü olmamdı.Sınıfta Türkiye'den dört kız var ama sadece benim başım örtülü.Diğer başörtülü kızlar da Arap.Dolayısıyla bende "Arap" oluyordum direk.Oysaki Türkiye'de müslüman bir ülke!Tahtaya kalkıp bütün sınıfa Müslümanlığı anlatasım geliyor bazen.Salı günü dersimize HR diye bir hoca geldi.İnanılmaz şeker biriydi.İsmimi sordu. Fatma dedim.Sonra da "Ooo biliyorum önemli bir isim.Muhammed'in eşi değil mi?" dedi:)) Ben düzelttim tabi hemen kızı diye:))
  • Derse gidesim yok diye haykırıyorum içimden ama tren hala ileriye doğru gidiyor.Ayaklarımda geri geri gidiyor.Bugün ingilizce duymak istemiyorum.Türkçe konuşmayı özlediğimden falan değil, aynı şeyleri hissetmeyi özlediğimden.Birşeyleri paylaşmayı özlediğimden...
  • Not: O an biriyle konuşmaya o kadar çok ihtiyacım vardıki kağıt ve kalem bana ilaç gibi gelmişti.Tren yazısı...

7 yorum:

komançi dedi ki...

iyiki yazmışsın. :)

iç ses... dedi ki...

duygularını ne güzel anlatmışsın bazen başka memlekette olmasanda etrafın insanlarla dolu olsada bu duygulaı yaşayabiliyor insan onun için seninkiler gayet normal bunda taze ayrılığın etkiside fazladır eminim zamanla alışırsın diye düşünüyorum çünki insan nelere alışmıyorki :)büşrayı bir haftadır okuyorum valla okumayınca ben bile özler oldum :) çatlak kız keşke benimde öyle bir arkadaşım olsa fena kopardık onunla çok şanslısın ben olsam sanaldanda olsa sürekli muhabbette kalmaya çalışırdım uzun sessizliğe hiç girişmeyin bu kız hayat aşılar insana o derece yani :) bu arada aynı büşradan bahsediyoruz değilmi bruno büşra :)) bu tren yazılarınıda çok sevdim sende tren çiziktirmeleri diye serii hazırlayabilirsin aslında bence çok iyi olur..

LeVaMi dedi ki...

komançi; kesinlikle :)

LeVaMi dedi ki...

iç ses;evet büşra o :)))tren çizittirmesi güzelmiş bu arada ;)

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aşkoooooooooooommmmmmmmmmmmmmmm:((((((((((((((((((((

ağlattın beni american girl :((

içses söylediklerine teşekkür ederim.. :( ben de fatmama blogumdan cevap vericem :(

Güllerevurgunum dedi ki...

Tecrübe paylaşımıdır:)

1- Arapça metinleri getirip bana tercüme ettirmeye çalışanlar oldu.

2- Araplarla Türkler arasında ki farkı birçok avrupalı da anlamıyor.

3- Bir erkek olmama ve beklenilen hijyen seviyemin az olmasına rağmen başak olmamdan mı nedir midemi bulandırıyorlardı. böğğğğğğğğğğğğ

4- Ben Türk ve müslüman olduğumdan dolayı bir sürü kötü şakaya maruz kalmama ve ilk etapta dışlanmama rağmen 0 polemik politikası yürütmem neticesinde, aralarından ayrılırken bana dünya kupası topu (futbolu sevdiğimden dolayı) ve bana özel parti düzenlediler. Hayatımın en değerli anıları oldu.

5- Homesick geçici birşey ve sadece ilkkez evine gelip gittikten sonra dönüç çok daha kolay olacak. TRUST ME !

7- Yemeklere değinmemişsin. Şaşırttın! Onlar da bir ayrı dertti:( Açlıktan ölmediğime göre büyük bir iş başardım. CV me bile yazıyorum.

8- Kafa ütülediğimizden dolayı özürlerimizi bir borç bilin efenim :)

LeVaMi dedi ki...

hemen bahsedim yemeklerden o zaman: turk lokantalari, makarna ve turk pizzacilari superman modunda imdadimiza yetisiyolardi.Ac kalmadim ama farelere maruz kaldim:)