21 Ağustos 2010 Cumartesi

PAÇOZ BÜŞRA'NIN UCUZ HAYATI !

  • Uzun zamandır sıcaklar yüzünden midir yoksa oruçlu olmam yüzünden midir bilinmez yazı yazamıyordum. Amma velakin geçen kuzenlerle sahura kadar oturalım film izleyelim dedikten sonra yazasım geldi. 4 kişi film izlemek için pcnin başına oturduk ama geriye iki kişi kalmıştı:) Onlar uyuklarken bizde Pınar ile şu zamanın meşhur filmi Büşra'yı izlemeye başladık. Kendime söz vermiştim yazı yazmamak için ama yapamadım.
  • Bünyeye zarar film kesitleri bizlerleydi...
  • Filmi izlerken aslnda yorum yapa yapa izlediğimiz için pek bişey hatırlamıyorum. Aklımda kalan bazı sahneler var.
  • Büşra kızımızın kıyafetinden başlayayım. Kız bir giyiniyor tesettür olmuş sana teset.Gerisi yok! Kollar yarıya kadar açık, pantolonun üzerine kısa bir tişört, dar dar badiler... Büşra rolündeki kız bu rol için üniversitelerde başörtülü kızlarla konuştuğunu söylüyordu.Hangi başörtülü kızlar onlar? Evet bu tarz kızlar var ortalıkta ama sen adam gibi bir film çekmek istiyorsan neden istisna olanları dikkate alıyorsun ki.
  • Kız gayet rahat gece gece dışarılara çıkabiliyor. Alemlere akıyor hatun resmen!
  • Filmde bu sözde muhafazakar aile bir akşam defile izlemeye gidiyor. Tesettür modası tanıtılıyor! Bi anda kızların giyindiği yerin perdeleri düşüyor ve iç çamaşırlı ama kafası kapalı kızlar ekranda kalıyor!Niye acaba? Bunların kafası böyle içi böyle dedirtmek için olabilir mi?
  • Bide bu Büşra'nın geç algılama sorunu var. Kız resmen konuşurken yarım saat geçiyo.Kıt kızlarız ya biz!
  • Büşra'nın kankası açık bi kız var. Kız erkek arkadaşıyla aynı evde yaşıyor, evli gibi! Neyse bunlar konuşurlarken Büşra "benim öyle bir lüksüm yok" diyor.Olmayan lüks ne: erkek arkadaşının olması, aynı evde yaşaması falan. Onun gibiler hemen evlenmeliymiş! Kıza görücü gelecek diyorlar hemen okeyi veriyor. Çok mağdur ya, yapacak birşey yok!
  • İçkili yerlere gidiyor, içecekler içiyor...
  • Gazeteci Yaman'a aşık olan Büşra onunla gece gece parkta buluşuyor ve "Ben seni neden aklımdan çıkartamıyorum" deyip dudaklarına yapışıyor.Birbirlerinden ayrılmaları da ezan sesi ile oluyor! Kızımız irkiliyor bir anda.
  • Son sahne ise filmi çekerken koptuklarının en şahane göstergesi.Yaman ve Büşra parkın ortasında dans etmeye başlıyor.O sırada tinerciler gelip adamı bıçaklıyor.Yaman yerde, Büşra'nın kucağında. Etraflarına toplanan insanlar Büşra'nın çığlıklarına rağmen yardım etmiyor.Kızımız daha fazla dayanamayıp başındaki örtüsünü bir çırpıda hışımla çıkartıp Yaman'ın kanayan bacağını sıkı sıkı sarıyor.Ve Yaman saçlarını nihayet gördüğü Büşra'nın kendisine doğru eğilmesiyle avuçlarının içine aldığı saçlarını koklamaya başlıyor!!! Nasıl? Yeterince etkili değil mi? Sapıkça saçlarını kokluyor kızın.Niye acaba?
  • Filmi yapanlar eminim çok fazla eleştirilmişlerdir. Filmi çekenlerin ilk deneyimi olabilir bu ama birşeyleri güzel yansıtabilmek için emek lazım objektiflik lazım. Amaç şöhret olmak, karalamak, nasıl para kazanırım diye düşünmek olunca ortaya böyle saçmalıklar çıkıyor. Büşra gibi kapalı kızlar olabilir belki( ben hiç öyle bi kız tanımasam da) ama eğer sen toplumun bazı kesimlerindeki insanları yansıtacaksan doğru olanı yansıtmak zorundasın. Büşra'nın nişanlısı olan çocuk deseniz tam bir "yobaz"! Günahlarını parayla örtmeye çalışıyor."Neyse günahı öderiz" diyor!

  • Birde eğer siz "Biz toplumun farklı kesimlerini yansıtıyoruz" diyorsanız diğer kişiler neden öyle uç bir şekilde yansıtılmıyor?
  • Film yapmak, senaryo yazmak bu kadar kolaysa bende hemen kendimce bir senaryo yazayım. Hatta kendi gözümden toplumun farklı kesimlerini anlatayım.Bir tanede başı açık bir kız olsun. Erkeklerle yatıp kalksın, içki uyuşturucu ne varsa kullansın.Aklınıza gelebilecek her türlü pisliği yapsın. Başı açık kızlar çıkıp bana " Biz böyle değiliz.Nasıl böyle anlatırsınız bizi.Evet öyle kişilerde olabilir ama bizi böyle göstermeye hakkınız yok" demez mi?
  • Büşra filmi çekenlerin başarısı değil bence yüzlerinin karası olacak kadar dandik, ucuz, paçoz, birilerinin amaçlarına hizmet eden, sanattan yoksun bir bir bir...?Eee ne desem bilemedim.Çalışma? Film? Eser? Hiç biri değil, rezalet!

20 yorum:

Kemal Korucu dedi ki...

fragmanını ilk izlediğimde kendimi tuttum dur dedim filmi izleyeceğim sonra eleştireceğim diye o günlerde salih tuna'nın bi yazısını okudum bu yazısından sonra ben eleştirsem hep eksik kalır dedim filmi bile izlemedim hatta dur üşenmeden yazıyı buldum linkini vereyim
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/default.aspx?i=21474&y=SalihTuna
herhalde şu vakitten sonra izlesem bol bol küfrederim izlemeyeyim ama tutamıyor insan kendini bu adamların zihinlerinin ırzlarına geçmişler bi insanın zihni fikri eylemi bu kadar mı gayri meşru olur bu kadar mı neyse sustum eh be ablacığım sende uyusaydın yaaa (=

uğurböceği dedi ki...

çok güzel bir film eleştirmesi olmuş.anlattığından saçam ve basit bir film oluğunu anladım

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

o filme vakit bile ayırmaya gerek yok bence zaten ne olduğu her tarafından belli..

mutluysamnehos dedi ki...

ay em şoking fatma.. büşrayı aldım evime geldim ve yazını gördüm ortaya kadar okudum sonra dedim izliim filmi. :)) katılıyorum bebüş ama ben en çok o saçma sapan giyinmiş kapalıların "selamünaleyküm" deyişine bittim.. :)) bu arada araştırmışlar ya o baş bağlama tipini nasıl bulmuşlar :))

LeVaMi dedi ki...

Kemal; teşekkürler linke tıklayı yazıyı okuyorum hemen.Bende izlemediğimiçin çok bi yorum yapamamıştım ama sinirlerim sağlam diyosan izle derim bayaa bi gerilim filmi oluyo:)

LeVaMi dedi ki...

mutluysamnehoş; hediye paketi yapmışlar resmen ya.Hele o kıyafetlerine ne demeli.Yanlız filmi almış olmanda şokeee bi tesadüf yani :))

LeVaMi dedi ki...

loveme; büşraa itiraf et başlığı görünce noluyo lan dedin nihhaaaha:)))

uğurböceği; saol...

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

eveeeet puauahaah :D:D:D

Kemal Korucu dedi ki...

yok ablacığım gerilimde felan gözüm yok mübarek gün aldığım sevabı büşraya feda etmeyeyim

LeVaMi dedi ki...

loveme;keşke fake atsaydım sana yazıyomuş gibi :)))

iç ses... dedi ki...

büşra filmini izlemedim ama senin yorumlar tespitler epey aydınlatıcı oldu gerçekten başarısız bir filmmiş helede o mankenlerin çıplak ortada kalışı beni çok düşündürdü hangi akıla hizmet anlamadım gerçi sen açıklamışsın senin dediğin gibide olabilir sanki tesettür giyinen mankenler tesettürlüymüş gibi böyle bir iğneleme yapmışlar ama fooss çıkmış boşaa.bu arada mesajlarında yiğenlerle oturma çay içme film izleme yani kısacası vakit geçirme yazılarını okuyunca kıskandım seni yaa :( çok zevkli olur kuzenlerle böyle muhabbet sohbet gece oturmaları tadını çıkar keyfini sür bak bizden geçti artık sende arama sonra bizim gibi :)

Adsız dedi ki...

eleştirileriniz acımasız ve yapmacık kalıyor, çünkü çok sığ yorumlamışsınız. Bu filmden sonra bi abim dışardaki Büşraları saymaya başlamıştı da her gün ben şu kadar Büşra gördüm bak şu kadar rastlaştık gibi enteresan vari aktarımları olmuştu. yanı az buz değilmiş varmış işte. bakmak değil görmek gerekiyor. siz de klasık "muhafazakar kız" tepkisi vermişsiniz.ha haa...
çok ucuz görmüşsünüz ki ben de çok iyi olduğunu düşünmüyorum filmin. fakat şuna bakıyorum bu film yaşadığım hayatta bir yere oturuyor mu? evet oturuyor, böyle tipler var mı? var... o yüzden çok yukardan fırlatarak eleştirmeyin Allah göstermesin başınıza gelebilir yarın öbür gün, arkadaşınız olabilir biri... :)))a.g

iLhan dedi ki...

Bu filmi çok merak etmekteyim aslında. Bakalım nasıl bir dünya yansıtmışlar kapalı bir kız için.

LeVaMi dedi ki...

içses; bizde çok fazla toplanamıyoruz ama çok eğlenceli oluyo gerçekten;)kafandaki sorunlar azalıyo bi anda :)

LeVaMi dedi ki...

adsız; ben bu Büşralardan hiç yok demedim zaten ne yazıkki var evet! ayrıca filmi çekenler biz uç karakterleri yansıttık o yüzden o kapalı kız o şekilde demişlerdi. Peki neden öteki tipler uç değil? mesela gazeteci.Pek bi insancıl,pek bi adam.Bunların uç hali sadece tv ye çıkıp millete eyvallah etmemesi mi? O zaman onlarında uç nokta olanlarını yansıtsaydı.Ben diğer başörtülü kadınlar gibi düşünebilirim ama sende şunu düşün bi bu film başörtüsü üzerinden para kazanmak için yapılmış bir paçavra.Toplumun uç kesimlerini yansıtmak falan hikaye...

LeVaMi dedi ki...

ilhan; bu film başörtülü kızların iç dünyasını değil onların görmek istedikleri şeyleri yansıtıyor.

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

ADSIZ bence asıl senin söylediklerin çok sığ kalmış çünkü,

zaten böyle insanlar yoktur diye bi iddiası yok kimsenin. ama bu filmin amacı ortada. o zaman her şeyi bi kenara bırakalım ve bana şunun açıklamasını yapsın biri, neden filmdeki 'dindar' karakterler aslında özlerinde gözüktükleri gibi değiller ve aslında boşlukta yaşayan gereksiz insanlar ve neden yazar olan cumhuriyetçi çocuk ve onun eski sevgilisi midir nedir işte o kız gayet dışardan göründüğü gibi insanlar ? masum, mağdur.. ama 'dindar' olanlar aslında hayatları bomboş devam eden ve amaçsız sürüklenip giderek yaşayan şahsiyetsiz tipler. neden ??

açık kızların da düzgünü de var bilmem nesi de var. ama açık kız budur diyerek alıp ona e5 kadını gibi bi hayat biçersen, tepki alırsın.

aynı şey, alıp kapalı bi kızı işte kapalı kızlar budur, böyledir diye onlara bi rol biçmeye kalkarsan tepki alırsın. çok basit..

cici_ylda dedi ki...

oo bayağı yorum var :)

kızın giyim tarzında veya yaşam tarzında olan çok insan var! bu tartışılmaz bir gerçek ama bu filmin sadece para amaçlı yapıldığıda tartışılmaz.

benim başörtülü arkadaşlarımın içinde gece dışarı çıkan, içkili yerlere giden(tabi içmiyor) kişiler var ama bu onların dinini yalnış yaşadığını göstermez, buna biz karar veremeyiz.

lakin filmde o defile sahnesinde başörtülü kızı çıplak göstermek saçma sapıkça bence. elbetteki kız giyiniyor çıplak olacak bunu göstermekteki amaç ne olabilir ki?

veya başörtülü bir kız öpüşemezde diyemeyiz, onu yargılama lüksümüz yok ama araya ezanı koymak... resmen kız günah yapıyor ama ezanı duyunca fark ediyor falan gibi abuk birşey olmuş. eğer öpüşmeyi günah diye gösteriyorsan sadece başörtülü için geçerli değil ki!?!

ayrıca final sahnesinde, başörtülü kızın sadece yardım amaçlı başörtüsünü çıkarması olayı izleyen "başı açıkların" ne kadar duyarsız olduğunu bence anlatıyor. o esnada insan gerekirse üstündekini bile çıkarır ki öyle bir olaya tanıklık etmiştim. bunu kız aa bak başını açtı diye göstermenin bence bir anlamı yok, ne yapsın gebersin mi? hayat kurtarmak varken (gerçi bacağından yaralı pek hayati değil ama...)

ve tabi en komiği oğlanın saçlarını koklaması, manyağın tek derdi saçlarıymış kızın :D kızın saçları koklasa sorun kalmıyormuş :D

yukarıdakiler gene benim için eh iştelik sorunlar asıl bence sorun büşranın mal gibi gözükmesi ablek suratlı ve diğer nişanlınında kazma olması. eğer kapalı veya muhavazakarsan kesin arızasın imajı verilmiş. bence filmin en bakmış yanı buydu! solcu liberal gözükenlerin hiçbirinde problem yok ama sağcı olanların alayı tımarhanelik izlenimi vermiş.

teşekkürler levami yazın için :)

LeVaMi dedi ki...

yelda; çok uzun yazmışsın :)) müslüman erkek ve kadının belli şekillede yaşaması gerekir fakat o şekilde yaşamay tercih edip etmemesi kendi sorunu.Olay burda seninde dediğin gibi dindarların moron gibi gösterilmesidir.

LeVaMi dedi ki...

loveme; "açık kızların da düzgünü de var bilmem nesi de var. ama açık kız budur diyerek alıp ona e5 kadını gibi bi hayat biçersen, tepki alırsın." özetle budur bencede;)