17 Temmuz 2010 Cumartesi

SANSÜRE HAYIR DEDİLER AMA ...

  • Eveeeettt bugün Genç Siviller'in de desteklediği internet sansürüne hayır eylemi için Yelda ile Taksim'deydik. Sabahın köründe maillerime hiç bakmam normalde ama bugün bakasım gelmişti. İyiki bakmışım çünkü Genç siviller'den lolipopları çakmak için yardıma ihtiyacımız var ofise gelin çağrısı gelmişti:) Hemen Yelda'yı aradım tabiki ve saat 1'de ofiste bulduk kendimizi.Gerçi bulana kadar işimiz bitti ama. Bizim Abiye Yelda bir türlü içeri giremedi:)Neymiş efendim ya tikilerse, ya çok anormallerse... Offf ya baydı beni resmen :) Neyse içerden biri çıkıp aşağıya doğru geldiği için bizimki mecburen içeri girmek zorunda kaldı:) Bi güzel pankartları zımbaladık ve birileriyle daha tanışmış olduk: Hülya ve Ahmet'le tanıştık çok sempatik bi ikiliydi.Aynı ben ve Yelda gibi :) Sonra "silahlar sussun"eylemine katılmak için yola koyulduk.Merdivenlerden inerken adamın biri bana bir bakış attı görmeniz lazımdı. "Bunun burda ne işi var dercesine" !!! Heheyyyttt asıl senin burda ne işin var kekoooo... Bu bakışı acaba ben mi yanlış anladım diye düşündüm ve Yelda'ya sordum. O da " yok gördüm bi tuhaf baktı salak" dedi. Denyoluğuna verdik ve yolumuza devam ettik. Silahlar sussun eylemine de katılamadık doğru düzgün çünkü Yelda Kız kendini bir garip hissetmiş. Başı açık bir tane kadın olmadığı ve sürekli Müslüman kimliklerini ön plana çıkardıkları için rahatsız olmuş. O da Müslüman ama çok radikal geldi grup herhalde:) Sansür eyleminde de başı örtülü olan tek bendim. Ama ben bu duruma alışkın olduğum için pek umursamadım. Bizim kız ilk defa böyle birşey yaşıyordu ve tedirğinliği yüzünden okunuyordu. Azınlık olmak böyle birşey işte !
  • Part 2 şeklinde tekrar ofise gittik saat 16.30 'da. Pankartları meydana taşımak için yola koyulacaktık. Ama tam kapıdan çıkacaktık ki kadının biri "İslamcılar Filistin için eylem yapıyor" dedi ! İslamcılar ! Filistin! Bi kere Filistin için değil silahlar sussun diyeydi o eylem. Ayrıca İslamcı demek ne demek ya. Sen kimsin sen neCİsin?
  • Meydana geldiğimizde de dandiklikler devam etti.1. dandiklik ) Adamın biri pankart hazırlamış üzerinde ampül var ! Aklı sıra Akp'ye laf atacak. Genç Siviller hemen olaya müdahale etti ve bu pankartla olmaz dedi. Tabi pankartcımız bu seferde bozuldu ve " Arkadaşlar bende sizin ne olduğunuzu bi türlü anlayamadım" dedi. Yani kısaca siz Akplimisiniz demekti bu! "O pankartın yeri burası değil, amacımızdan sapmayalım" cevabı aldı tabiki. 2. dandiklik)Silahlar sussun diye eylem yapan grupta meydandaydı ve dandik vatandaşlardan biri "abi bizde katılsak mı" dedi.Diğerinin verdiği cevaba bakın: " Napıcaz tekbir mi getiricez !" 3. dandiklik) Son zamanlarda küfürlü söylemleri ile çok mehur olan İ... sözlükçüler " İ... burda ekşi nerde" diye slogan atmaya başladı. Kısacası işin bokunu çıkarttılar ve cıvıttılar iyice. Bunun üzerine Genç Siviller'den bi kaç kişi "bu ne yaa gidelim abi biz bu ne ya" demeye başladı. Gerçekten de Genç Siviller'in içerisinde bulunduğu bir eylem kalitesinde değildi hiçbirşey. Zaten onlarda farketti bunu ve bence bir an önce bitmesini istediler. 4. dandiklik) Tek başörtülü ben olduğum için bütün kameralar ve fotoğraf makinaları bana çevrildi! Dolayısıyla Yelda'ya da çünkü yanımdaydı hep:) Adamın biri abartmıyorum, ben pankartı yüzüme kapattıkça dibime soktu makinayı! Ya manyak mısın ?İstemiyorum, zorun ne yani çekme kardeşim!
  • Bu dandik ama tek güzel yanı Genç Siviller olan eylemde en güzel slogan " Tüneli de açtın Yutubuda aççç" idi:))
  • Kısacası "eylem bahane Genç Siviller şahane" arkadaş :=))))

8 yorum:

cici_ylda dedi ki...

azınlık olmak gerçekten kötü :=)) ilk kez olmuyor benim aslında ama bu seferki bayağı kalabalıktı :D

ama şimdi yazını okuyunca hani onlara karışmayalım tekbir mi getiricez diyen kişi bence müslüman değildi ve hani sana sabah anlatmaya çalıştım ya devamlı müslümanlığı ön plana çıkarıyorlar diye aslında bu sloganlarından dolayıydı ve belkide başka dinde de insanlar vardı sırf bu söylemlerinden dolayı katılmadılar azınlık olmamak için :D

ama şunu anladım azınlık olmak kötü ya :D amerikada ne bk yicez :S

LeVaMi dedi ki...

Bence müslümanlardı çünkü emin ol müslüman olmayan biri bunu söylemez zaten. Biliyosunki bizim ülkemizde müslüman müslümanı ezer çok büyük zevk alırlar bundan! Şimdi beni daha iyi anlıyosundur eminim mehmet'e de anlat :))

yedek akçe dedi ki...

çekme kardeşim, patron yok deseydin elemana :)) genç ve yarı sivil biri olarak genç sivillere fiilen destek olamıyorum ama askerlikten sonra genç ve sivil biri olarak sonuna kadar destekleyeceğim kendilerini... yalnız hazır iş üzerindeyken basılmışsınız, üstelik fotoğraflı kanıtlar da mevcut aileniz görürse adınız anarşike çıkar haberiniz olsun :))

cici_ylda dedi ki...

evde yok zıbıdı :D ayrıca yazımı okudun bennnn eyleme gıtmedımm ordan gecıyordum ugradımmmmm :D

LeVaMi dedi ki...

yelda, evet geçerken uğradın sen pardon :)

Yedek akçe, pankartla yüzümüzü kapattık adam araya girdi o kadar yani:) Ben zaten gizlemiyorum genelde çünkü pankartları alıp eve geliyorum :)

mutluysamnehos dedi ki...

Fatma yiurum, şu azınlık olayı benim de canımı sıkıyo. Bir de Türkiye'de -belki öteki ülkelerde de- şöyle bir şey var. Ortada bir haksızlık olduğu zaman bir taraf sadece karşıt görüş aynı şeyi savunuyor diye doğru buldukları görüşü savunamıyor. Filistin, darbe, özgürlük.. Hangi taraf olursa olsun karşı çıkış hep birlikte olmalı. Mesela sansüre hayır eyleminde senin tek kapalı olman bi hata.. Ya da silahlar sussun eyleminde sadece kapalı kızların olması.. O AKP pankartı taşıyan adamın genç sivillerin görüşünü anlayamaması da aynı abukluk. İslamcılar eylem yapıyo diyen DENYO ya diyecek laf bile yok, adamın kalitesi, anlama kapasitesi belli.. Biraz uzun oldu galiba ama ortak paydalarda birleşsek, haksızlığa hep beraber hayır desek harika olurdu.. Bence bu bi ego problemi, kendini ayırma da denebilir. Birisinin görüşlerini savunmamak demek onun söylediği mantıklı şeylere kulak tıkamak demek değil, işte biz insanlara bunu anlatamıyoruz.

iç ses... dedi ki...

Levami neden azınlık olasınki bence hiçte öyle düşünme.oradaki insanlar ömürlerinde hiç tesettürlü görmemişlermi yani.sağa baksan tesettürlü sola baksan yine öyle hani orada sadece sen olsan bile tesettür diye bir gerçek var haberdar olmayanda yok zaten şaşırıp hayret edip kabullenemeyenler varsa onlar tahminim uzayda yaşıyorlar oda imkansız o zaman bu dünyanın adamı değiller ne bileyim işte öyle bişey :) valla genç olsam pardon yaşım daha genç yani müsait olsam senin gibi bende takılırdım peşine yada geçerken uğrayıp :) bir pankartta ben açardım konuyla alakasız yunusları koruyalım yunus katliamına son temalı nasıl çok abzurt kaçarmıydı :))

LeVaMi dedi ki...

Ayşe, birgün belki egolarından arınır ve gerçek yolu bulurlar:)umarız:D

İç ses, absürt olmak iyidir:)