8 Temmuz 2010 Perşembe

DİPLOMAYI BAKKALDAN MI ALDINIZ SİZ?

  • Bi kaç gündür bir markanın yeni kampanyasına takmış durumdaydım. Geçenlerde vapurdayken yeni bir reklam daha gördüm ona da taktım:D ilki Head&shoulders'in "kafam ferah" temalı reklamları. Otobüs durağındaki rakette şu yazıyordu: " Head& shoulders ile otobüs beklerken kafanı ferah tut" :)))) Benim bildiğim kafa rahat olur, ferah olmaz.Ferah olan başka şeylerdir. Anladığınız gibi marka "kafan rahat olsun" kalıbını kullanmaya çalışmış ama içine sıçmış bence. Bazı kalıplar vardır ki yerine başka şeyler gelince aynı etkiyi vermez. Çok güzel bir strateji belirlemiş olabilirsiniz ama laf oturmadıysa yapcak bişey yok bütün kampanya çöpe gider. Üzücü ama gerçek.Eliniz çöpe gitmez ama yapacak başka birşeyde yoktur. Bu kampanyayı yapan ajansı çok merak ettim doğrusu. Dandik bir ajansa yaptıracaklarını da zannetmiyorum. Ama biz genç reklamcılar bile okuldaki ajansımızda bu hataya düşmemek için elimizden geleni yaparken, bu hataya düşüncede bütün kampanyayı çöpe atarken siz neye kıyamadınız ben anlamadım? Creative director'un metinleri okurken kafası güzeldi sanırım.
  • Bu kafanın rahat olması muhabbetini yanlış hatırlamıyorsam başka bir marka daha kullanmıştı. Herhalde o yüzden rahat kelimesini kullanmak istemediler. İyi de ferahta olmamış be kardeşim. Otobüs beklerken kafam ferah olsa neye yarar.Duraklara klima sistemimi yapacak head&shoulders:)) Olmamış koskoca markaya bu slogan bu metinler yakışmamış :)
  • İkinci markanın reklamı tam bir facia.Kaçıncı sınıf reklam ajansına yaptırdılar acaba. Gerçi yukarda bahsettiğimiz marka gayet kalite olmasına rağmen böyle dandik bir iş yapıyorsa bunlara çok görmemek lazım.Eveeetttt, "Duru gournet duş jeli" daha önce hiç duydunuz mu? Duymadıysanız da şimdi duyacaksınız :)) Adamların yazdığı metine bakın: "En lezzetli duş jeli ile yazın tadını çıkartın" :))))))) Heee zaten en büyük zevkimiz duş jeli yemekti. Manyak mısınız siz yaaa:)) Duş jeli alırken lezzetine mi bakıyoruz biz. Bir duş jelinin lezzetinden bize ne. Ancak kokusu, ambalajı, rengi ... vs etkiler tüketiciyi. Lezzeti biz normal tüketicileri asla etkilemez:))
  • Şimdi adamlar bu duş jelini meyveli mi ne yapmış. Ondan da "lezzetli" demeyi uygun görmüşler. Anladık içine lezzetli meyveler koymuşsunuzda satışa yönelik laf nerde?" Lezzetli" mi o laf? O olamaz çünkü yine söylüyorum duş jeli yemiyoruz biz!
  • Bu metin yazarları nasıl böyle metin yazabiliyorlar anlamış değilim. Ya da müşteri bu metinleri nasıl kabul ediyor. Ucuza iş yaptırıyor olabilirler ama müşterinin ve yaratıcı ekibin başındaki adamın aklına gelmiyor mu "lezzetinden bize ne " demek.
  • Fark var:) Aramızda fark var:) Ben diplomayı bakkaldan almadım ama bu işleri gördükçe birileri bakkaldan almış anlıyoruz. Sahaya çıkınca eteklerdeki taşlar dökülüyor. Ama ne fark eder ki? İyi olsan da iş bulamıyorsun bazen bazı sebeplerden ötürü !!!
  • İyi olman yetmez.Birde sisteme aykırı olmaman lazım. Onlardan olman lazım.
  • Her neyse ben sisteme aykırı olmaya devam edicem sizde böyle dandik işler yapmaya devam edeceksiniz. Yapın yapın bende ne kadar iyi olduğumu anlıyorum sayenizde. Head&shoulders'ın birlikte çalıştığı ajansı çok merak ettim bu arada. Kesin güzide ajanslarımızdan biridir o güzide metinin çıktığı yer :))))

Not: Çok reklam kokan bi yazı oldu ama idare edin artık. Damarlarıma işledi dört sene boyunca yapacak birşey yok :))

12 yorum:

mutluysamnehos dedi ki...

Fatma, bu elemanlar seni daha keşfedememiş ondandır. Şaka bi yana bence bu tipler kuralın dışına çıkmak istemiş, sonra da işin içine zıçmış dediğin gibi.. Neyse hayatum onlar -eminim şu seni küçümseyip almayacak olan- kaliteli(!) reklamlarını yapmaya uğraşsınlar. Sen de bu sırada duş jelini miğdene indirip kafanı ferah tut ;)

LeVaMi dedi ki...

son cümlene kurban ayşeeeeeeeeee:))) kimse bizim değerimizi bilmiyo gün gelecek pişman olacaklar :DDDDDDD

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aa ben head&shouldersın reklamına bayılmıştım amaaa :)) mentollü olduğu için ferah tut diyo. reklamı çok komik geldi bana, kız sevgilisinin arabasıyla göle uçmuş elinde kaputla odanın ortasında duruyo, çocuğun sinirli konuşması falan çok komik :D sonra mentollü duşu aldı mı ferahlıyo kıza diyo ki, sen iyisin ya önemli olan o :D
bi de tabi daha önce h&s reklamında behlülcüüüüm oynamıştı ondan da ayrıca bi sempati besliyorum itiraf ediorum :D:D

LeVaMi dedi ki...

mentollü olduğu için ferah tut diyoda otobüs beklerken ferah tut olmamış işte :))) ayrıca o sempatiden bende de var merak etme :D

cici_ylda dedi ki...

aa bende yazıcam daha :S ufff hıc bos vaktım olmuyor kı :S

cici_ylda dedi ki...

ya aynen ınanamıyorum sırf ıngılızce bılıyo dıye bunlar reklam mı yapabılıyor ve bız bılmıyoruz dıye yapamıyoruz :S


allahımmmmmmmmmmmmm sana gelıyorummmmmmmm

LeVaMi dedi ki...

yelda; bizde biliyoru abartma ama çok iyi değiliz sadece:)) upper olamadık daha :DD

iç ses... dedi ki...

selam
temmuz ayı mesaj ayı olmuş senin için.Allah bereket versin :)
anladığım kadarıyla reklamcılık senin alanına giriyor ve reklamcı gözüyle bakarak yorum yapmışsın.benim ilgi alanıma bile girmediği için ciddi anlamda pek yorum yapamıycam ama reklam dünyası şu aralar en kuduruk zamanını yaşıyor yani öyleki bırak çoluk çocuğu eşinle ailenden birileriyle bile reklamlara bakamaz olduk.birbirinden saçma ahlaksız filmler diziler bitti şimdide reklamlar sayesinde toplum ahlakını zedelemeye uğraşıyorlar ve hepsi bilinçli yapılıyor diye düşünüyorum ve h&s kusura bakmasın ne otobüste ne evde ne gezmede ne duşta artık hiç bir yerde kafamız hiç ama hiiiççç ferah değil.

levami şansın yaver gitsinde inşallah sen bir el at şu reklam işlerine.sana dua edicem senin gibi objektif ve gerçekçi düşünen birilerine çok fazla ihtiyaç var bu sektörde bu çok belli.hadi hayırlısı inşallah...

LeVaMi dedi ki...

İç ses, çoook teşekkür ederim dualarını bekliyorum o zaman :D doğru söylüyosun reklamlarda sapıttı insanlıkla paralel olaraktan. Ama cinsellik içermese de cinselliğe atıfta bulunan işler biz de yaptık. Bunun nedenide insanların cinsel içerikli şeylere daha fazla ilgi duyması ve dikkatlerini çekmesi. Malum reklamın amacıda ilgi çekmek:) bu yüzdende miktarı iyi ayarlayarak işin içine mizahi bir şekilde cinsellik katmakta sorun yok bence :)) Hatta okulda yaptığımız bir işi burada paylaşacağım göze batmayan hoşa giden bir iş mi yoksa itici mi yorumunu yaparsın :D

bir güzel çift dedi ki...

ne şeker bir yazıydı bu...okurken büyük keyif aldım :) çok yerinde tesbitlerde bulunmuşsun,emeğine sağlık...

LeVaMi dedi ki...

tenks;) bir güzel çift:D

iç ses... dedi ki...

hııı levamiii cıss sana ne dedin sen bakiimm.acı biber geliyo bak ona göre :)sende alet olma o anlattığın şeylere millet doymuş cinselliğe minselliğe ne gerek var daha beter şişirmeye arada çoluk çocuk zayi oluyo sonra :( bak sen cici ablasın uymazsın onlara ben biliyorum :) bak dua etmem sonra sana heee :)