13 Nisan 2010 Salı

MÜSLÜMAN KADIN YANLIZ(mı)DIR...

  • Bu konu hakkında yazı yazmak istemiyorum aslında çünkü parça parça da olsa yazılarımda bahsettim. Fakat dayanamayacağım !
  • Müslüman başörtülü bir kadın çalışamaz mı? İş dünyası dediğiniz o dünyada var olamaz mı? Zor biraz.Aslında zor değil ama birileri yüzünden zor.Kim o birileri? Muhafazakar olan ve iş dünyasında bulunan erkekler!
  • Farkında mısınız bilmiyorum ama başörtülü kadınlar mücadelelerinde yanlızlar.Kendileri gibi düşünen erkeklerin çoğu onları bu mücadelelerinde yanlız bırakıyor. Mesela, başörtüsü eylemlerinde kaç kişiydi erkekler? Az, çok az! İş bulmak istediğinizde kaç tanesi arkanızda durdu? O da az! Çünkü onlar bu kadınların kendilerine ayak bağı olmasını istemiyorlar.Böyle olunca iş dünyasından dışlanıyorlar.İş bulamıyorlar.İyi de bizde toplum içinde dışlandık, bizde okuyacak okul bulamadık! Ama hiç bir zaman kendimizi inkar etmedik, başörtümüzü Allah'a şükür çıkartıp atmadık.
  • Dün google'da birşey ararken karşıma çıkan şuydu: Muhafazakar bir adam reklam ajansına başvuran kadınların vasıfları aynı olmasına rağmen başıaçık olanı aldı! Böyle örnekler çok. Hatta başı kapalı olduğu için eşlerini iş toplantılarına götürmeyen, fazla ortlıkta dolanmalarını istemeyen erkeklerde var. Şimdi bunların kimi desteklemesi lazım? Kendi gibi olanları mı kendinden olmayanları mı? Başörtülü bir kadının iş bulması zaten zor bir mesele iken neden sen onu değilde öbürünü tercih ediyorsun? Neymiş efendim muhafazakar erkekler kadınların çalışmasına karşıymış! Yok ya, o niye?
  • Karşılar çünkü kendi iktidarlarının sarsılmasını istemiyorlar. Ellerini taşın altına koyup, kimliklerini belli etmekten çekiniyorlar. Eğer bizleri işe alırlarsa foyaları! ortaya çıkar ya. "Müslümanmış olum o, namaz kılıyomuş, zaten başı kapalıları çalıştırıyo o" ... Sonra kim muhattap olacak bu laflarla.
  • Sinirliyim evet çünkü biz kadınların verdiği mücadeleyi erkekler vermiyor. Onların tuzu kuru! Yanlız bırakılıyoruz. Evdeki karının, annenin, kızının başı kapalı değil mi? Lafa gelince müslümanlar ama iş icraata gelince ortada bişey yok.
  • "Tesettürlü kadınları alamayız çünkü iş bağlamamızı engelliyorlar efenim."
  • Okuduğum röportajdaki kısım şuydu:
  • "Reklam ajansı sahibi muhafzakâr bir patron, kariyer ve eğitimleri denk iki genç kadının iş başvurusunu, başı açık olanı işe alarak sonuçlandırıyor. Bu örneğe şaşırır mısınız?
Bu çok gerçek ve yaygın bir realite.
  • Ama bunu yapan “Başörtüsüne özgürlük” diyen muhafazakâr bir erkek.
Şöyle düşünün. İş dünyasında başörtülüyü işe alırsa deşifre olacak. Oysa o deşifre olmak istemiyor, önyargıyla karşılaşmak istemiyor. Muhafazakâr erkekleri böyle davranmaya biraz da seküler dünya itiyor. ‘Başı açık ve kapalıya çifte standartta seküler baskının etkisi var’
  • Yapmayın. Bu durum onları aklar mı?
Muhafazakâr erkekleri aklamak anlamında söylemiyorum bunu. “Muhafazakârım, kendim gibi düşünen birini işe alayım” gibi bakmıyor mevzuya. Kapitalist dünyanın yaklaşımı içinde işini risksiz götürmek istiyor. Başı açık bir kadını sosyal ortamda birlikte çalışma imkânı açısından daha kolay buluyor. Muhafazakâr erkeklerin değişiminde Türkiye’deki seküler dünyanın baskıcı yaklaşımını göz ardı etmemek lazım. Erkeklerin başörtülü ve başörtüsüz kadınlara gösterdiği çifte standartlarda onların da etkisi var. Bunu yok sayarak muhafazakâr erkekleri eleştirmek doğru bir yaklaşım değil. Bu tespitlerimin hiçbirinde suçlayıcı değilim. Öyle bir yaklaşımı doğru bulmuyorum. Meseleye insanı anlamaktan bakıyorum. Dini, “Daha adil olmak” olarak gördüğüm için dindar erkeğin daha adil olmasını bekliyorum. Fakat şunu da söylüyorum; seküler dünyanın baskısı Müslüman erkekleri kompleksli yaptı. Burası bir realite. O kompleksin dışavurumlarıdır bunlar. "
  • Neymiş efendim deşifre olurmuş.Olsun nolur ki.Ama tabi bu cesaret ister o yoksa bilemicez!
  • Önyargıyla karşılaşmak istemiyorlar evet.Eeee biz önyargının babalarıyla karşılaştık.Yaftalandık!
  • Kapitalizm muhafazakar erkeği böyle yapmış! Olmayacak efendim.Herkes birbirini desteklerse böyle olmaz. Sende kendi iş çevreni oluştur o zaman.
  • Okulda da durum farklı değil. Mesela bakıyosun çocuk muhafazakar ama yanındaki kızlar aman Allah'ım. Bunu bir erkek arkadaşımıza sormuştuk ve bize şöyle demişti: " Evet öyle çünkü çevresindeki o kızları kaybetmek istemiyor. Onların yanında da takılmak istiyor" Maşaallah kimse çevresini kaybetmek istemiyor! Valla bizde çok şey istiyoruz ama Müslümanız yani sonuçta bazı isteklerimizi arka plana itiyoruz.İkiyüzlülük böyle olsa gerek!
  • Eğer müslüman kadın bir mücadele veriyorsa müslüman erkekte ona destek olmalı köstek değil! Zaten herşeyi kadın çekiyor.Okula alınmayan o, iş bulamayan o ! Sonra bu kadınlar dayanamayıp bu dünyada kabul görmek için örtülerinden ödün veriyorlar. Daha modern olmaya çalışıyorlar! Eğer daha modern olmazlarsa "tü kaka" olurlar çünkü!
  • Tabi cesaret edip müslüman kadının yanında olan erkeklerde var. Ama bir elin parmağını geçmez yani. Okulda, iş dünyasında her yerde durum böyle.
  • Artık bu mücadelede herkes bilinçlenmeli ve tarafından çekinmemeli!

9 yorum:

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

ben de bu konuda erkeklerin yanındayım üzgünüm levami :) müslüman bi kadının trdeki çalışma ortamlarında işi yok bence.

LeVaMi dedi ki...

bu yorumu getiriceni biliyodum. Hatta yazarken dedimki büşra kesin oturun nan oturduğunuz yerde dicek:) en son bana dediğin şeyde aklıma geldi "yaaa otur sende oturduğun yerde vazgeç şu fikirden" puhahahah:DDD hayallerimi yıkma büşra:D

evrem dedi ki...

bibişm bende sana ilk yorumumu yapim::D ama bu konuda yorumsuzum:D npysn canım ne var yok?

cici_ylda dedi ki...

ıyıde bence "müslüman bi kadının trdeki çalışma ortamlarında işi yok bence" cumlesını o kadın kurmalı. yanı evet kadının kendısı basvurmadıgı ıcın orda calısmamalı, bası kapalı oldugu ıcın dııl!

esra hocanın dersınde konusuldu basortulu bır kız dıyorkı benım sevgılım benden daha muhafazakar ve bence asırı dıncı ama onu okula alıyorsunuz benı almıyorsunuz. ben ondan daha modernım ama dıyor. super bır cumleydı bencede! eger muhafazakar dıye alınmıyorsa kadın ıse erkegın olmadıgı ne malum ?

ay kendımı ıyı ıfade edemedım :S ama olsun

LeVaMi dedi ki...

yelda: bencede bende hiç bişey anlamadımyazdıklaından :)

Mervenur: Canım ben anlamamıştım senin blogdan kim olduğunu unutmuşum senin blog olayını:) Hoşgeldin blog alemine:))

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

hayır yeldaa ben anladımm ama zaten sorun kafanın içindeki değil. onu dışarı vurman. başörtüsü fikrin dışa vurumu. o yüzden tehlike arz ediyo.

LeVaMi dedi ki...

katılıyorum mesela erkekler şalvar giyse sakallarını uzatsa onlarıda işe almazlar büyük ihtimalle.Ama sadece sakalı olan adamı işe alıyolar çünkü bu çok fazla birşey ifade etmiyor.

Üfürükten Prenses dedi ki...

müslüman kadın çalışmaz.
müslüman sosyal olamaz
müslüman zengin olamaz
müslüman neşeli keyifli olamaz..
kim öğretti bize bunları..?
hepsini yıkmak yeni düzeni kurmak gerek..

LeVaMi dedi ki...

üfürükten prenses: kesinlikle katılıyorum sana...