11 Nisan 2010 Pazar

ÇATI MORDA İÇİ NE ?

  • Kabus gibiydi tüm günüm.Kafayı yedim yaaa.Sabahın köründe uyandım çünkü Mor çatı'ya gidecektim. Önceden gönüllü olarak çalışmak için başvurmuştum ve geri dönüş anca oldu.Bizde Yelda ile sabah 10 da olan toplantıya yetişmek için Taksim'de buluştuk. Allahım sabahın köründe aç karnına nar suyu içtim ve mideme ulaştığında İstiklal'de kıvranmaya başladım. Midem bulanıyordu ama başım dönmüyordu:D Yelda'ya söylediğim laf ise tam bombaydı: "Yelda poşet bul:)" Kız girdi bakkaldan poşet aldı ama Allahtan kusmadım:) Neyse içeri girdik kadın kapıda başörtülü birini görünce az buçuk bir şok yaşadı.Sonrasında insanlar gelmeye başladı.Saat 11 gibi toplantının başlamasıyla bazı kimlikler ortaya saçıldı. Herkes sosyalist-feminsit:) Ooo my goddd:) Ben neyim? Ne sosyalistim ne feminist! Neyse bize bir hikaya verdiler ve hikaye üzerinden konuştuk daha sonra.O hikayeyi sizinle paylaşacağım merak yok:) Saat 12.30 da mola verildi ve eğer verilmeseydi ben bunalıma gircektim. Çok sıkıldım yaaa. İnanılmaz sıkıcı bir ortamdı.Sanki herkes şiddet odaklı, erkek karşıtı. Toplumdaki ataerkil yapıya bende gıcığım ama feministte değilim. Gerçi feministliğinde bir sürü aşaması var onlara hiç girmeyelim şimdi.İkinci yarıda ayaklarım geri geri giderekten toplantıya girdik. Ben sus pusçünkü ortamı sevmedim.Kastı beni :) Sanki bişeyler beni itti.Anladım sonra ne olduğunu ama.Zekiyim ya:)

  • Bir süre sonra sığınma evlerini anlatmaya başladı kadınlar. Sığınma evlerindeki yaşam "komi" tarzıymış:)) Haydaaaaaaaaaa ne? Bende sabahtan beri "niye bu hatunlar politik duruş deyip duruyor" diyordum kendime ki anladım sonra.Komi yaşıyolarmış: Her yaştan çocuğa okula gitsede gitmesede yaşlarına göre para veriliyormuş. Kadınlara belli miktarda para veriliyormuş.Dışarı giderken akbil veriliyormuş falan filan. Sonrasında femisnit öncülerden biri demişki " 8 yaşına gelmiş bir erkek çocuğunu ben içeri almam" Yani 8 yaşına kadar no problem. Mor çatıdakilerde diyoki" biz 18 yaşına gelene kadar alıyoruz. Alt tarafı içerde birine aşık olur. Bacağına bakar ya da dikizler.Sonuçta bunlar normalde de olabilecek şeyler" Nasıl bir çelişki bu. Sen cinsel istismarı cinsel şiddeti önlemeye çalışıyosun ama o çocuğun yapabileceklerini bu kategoriye koymuyorsun! 18 yaşına gelmiş bi erkek çocuk o kadar kadının içinde ne yapabilir? Aşık da olur, tecavüzde edebilir, cinsel kimliği konusunda sorunlar bile yaşayabilir. Tam bir saçmalık anlayacağınız.
  • Şimdik gelelim hikayeye:
Ayşe'nin öyküsü
  • Ayşe genç bir kadındır.Ali, Ayşe'nin erkek arkadaşı, nehrin diğer tarafında yaşıyor.Ne yazık ki, nehrin üstündeki köprü sel yüzünden yıkılmış ve Ayşe'nin karşıya geçmesi için tek yol Hasan'ın teknesi.
  • Ayşe Ali'ye aşık ve nehrin diğer tarafından geçip Ali ile buluşmak istiyor.Bu yüzden kendisini teknesiyle karşıya geçirmesi için Hasan'dan yardım istiyor. Hasan kabul ediyor, ancak kendisiyle bir defalık beraber olma şartı koyuyor. Ayşe ümitsizlik içinde annesinin evine gidiyor ve onun tavsiyelerini soruyor. Annesi araya girerek olaya karışmak istemiyor. Ayşe'nin içinde bulunduğu durumu ve böyle bir kararın zorluğunu anlıyor ve hiçbir tavsiyede bulunmuyor.
  • Ayşe bir süre ne yapacağını bilemiyor fakat sonunda Hasan'la beraber olmaya karar veriyor.
  • Karşı tarafa geçip Ali ile buluştuğunda tüm hikayeyi ona anlatıyor. Ali çok sinirleniyor.En yakın arkadaşının önünde Ayşe'yi tokatlıyor ve gidiyor.
  • Ayşe olanlardan bir şey anlamamış ve çok üzgün bir halde kalıyor. Ali'nin en iyi arkadaşı Ayşe'yi destekliyor ve ona yardım ediyor ve beraberce oradan ayrılıyorlar.
SON
  • Şimdik bu hikayedeki karakterleri analiz ediniz:) Kim iyi kim kötü. Ama nedenlerini de açıklayın:) Sizi etki altında bırakmamak için ben konuşulanları daha sonra yazacağım:)
Birkaç ek soru daha:
  • Sizce Ayşe tecavüze mi uğramış oluyor bu durumda? Tecavüz ve cinsel şiddet arasında fark var mı varsa ne?
:))) mevzu derin şakaya almayın:DDD
Midem hala çok kötüüüö, bövvvvvvvvvvvvv:(( kusucam gibi:(((((
Not: Karar verdim mor çatı bana uyğun değil. Şimdiki adresim ak-der:) En azından birileri benden ya!

8 yorum:

cici_ylda dedi ki...

hahhahahaha kızım ayşe ismini şuan duymak istemiyorum kusarım! off ya mor çatıyla ilgili bende yazcam ama yarına başlığımı diyorum "mor çatının çatısı çöktü!" üff ben daha değişik birşey hayal etmiştim ya! bakalım ikinci toplanıtda ne olcek :S

bu arada mide bulantı nedenin nar suyundan sonra acılı makarna ondan sonrada dondurmalı sufle yemen olabilir mi? hani bir ihtimal!

Omar Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mutluysamnehos dedi ki...

Ne güzelmiş o karakterin adı öyle :)) Bence hepsi yanlış davranmış canım Omar Wellirion'a katılıyorum bu konuda. Orda tek miydiniz yaa, keşke biraz kalabalık gitseydiniz.

LeVaMi dedi ki...

ay orda öyle bir ortam vardıki çıkıp hepsi yanlış lan bunların demek geldi içimden ama kime ne dicen. Hasan iyi çıktı genelde ama :DD dediklerini yazıcam zaten paylaşıcam sizinle :DDD 2 kişiydik sadece büşrayla gittiğimi düşünsene. Kalkıp " ne feminizmi lan hepiniz kafayı yemişsiniz manyaklar " falan deyip çıkardı :=))

LeVaMi dedi ki...

aaayyyyyyyy ayşeeee karakterin adı puhahahahah:DDD Ali kim Ayşe itiraf et.Hasanla takılıyosun bu ara demi :=))

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

ayyy fatma bu nasıl hikaye insanlığım şaştı :D

analizim:

1. her şeyden önce ayşenin annesi yollu. kızın kararı zor diye karışmak istememiş. içinden 'ahhh hasan keşke bana da böyle bi teklifle gelseee' demiş :D

2. ayşe gerzek. kimse kimseye zorla bişey yaptıramaz ki, hasanda da gözü var bunun bence. e annesi de yollu. e anasına bak kızını al, o zaman ayşe de yollu :D

3. ali haklı, bence öldürse yeriymiş yani. ayşe onun olmadıktan sonra napsınnnnn hasanın eskisi ayşeyi püüüüü..

4. alinin arkadaşı da ayşeye yollu. şimdi demiştir vaaay ayşeye bak hasan ne derse yapmış, ben de 'aliyle seni barıştırırım ama benimle bi defa birlikte olursan' diye şart koşarım sonra da bırakır giderim.. alinin arkadaşı hayvan :D

5. ne tecavüzü yaa resmen kendi rızasıyla birlikte olmuş. bi bekleseydi belki Allah ona bi kapı açıcaktı. ama ayşe yollu yollu :D

LeVaMi dedi ki...

ya kızım zaten yazarken içimden şimdi burda hepsi manyak yazsam nolur acaba dedim ama boşverdim. Zaten millet bana focuslanmıştı.

Onlara göre bu hikaye şöyleydi:

Ayşe kendi istediğini yapmıştı.Bu iyi bişeydi.Sonuç olarak istedi ve yaptı:) Özgür birey ayşe:)

Ali ne hakla ayşeye vuruyor.Vurmadan konuşabilirdi ya da çekip giderdi.Sonuçta Ayşe Ali için bu yola baş koymuştu:)

Hasan bazılarına göre iyiydi bazılarına görede Ayşe'ye asılıyo olabilirdi:)

Ayşe'nin annesi onun şeçimini etkilemeyerek iyi bişey yapmıştı ama yol göstermeliydi. En azından ben olsam şöyle yapardım demeliydi:)

Tecavüz mü yoksa cinsel şiddet mi bu konuda kararsızkalındı.Tecavüz sadece karşı tarafın bağırıp çağırması sonucu olan bişey mi sadece. Sonuçta her iki durumda da istememe söz konusu. Ayşe zorla yaptı bunu istemedi ya.Ama birde şöyle bişey var sonuçta bu bi anlaşma o zaman tecavüz olur mu? bilinmez mevzu:)

Başka bir açıdanda yaklaştılar:) neden ayşe gidiyor da ali gitmiyor. Ali gitseydi o zaman! Bu durumu kızın biri şöyle dedi: " arkadaşlar lütfen kadını pasifleştirmeyelim.Kadın isterse gidebilir neden illaki erkekten bişeyler bekleniyor.

Ayyyy Allah'ımmm Ayşe salak lan manyak mısınız deyip çıkasım geldi o anda. Tırnaklarımı yolmaktan ve bacağımı oynatmaktan hastalıklı oldum orda resmen.Zor attım kendimi dışarııııı :))))

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

fatmam bunların mor çatıya gelme sebepleri belli oldu biraz daha bu kafayla devam ederlerse yakında patlıcan moru çatıya terfi edicekler :D