19 Mart 2010 Cuma

KURDISH MUSIC

  • İngilizcem süper ya artık başlıklar falan öyle olacak:) Blogumda müziklerde bir değişiklik yaptım görüldüğü gibi. İki tane Kürtçe müzik ekledim. Aynur Doğan ve Servet Kocakaya severek dinlediğim iki isim. Kürt olmamama rağmen Kürtçe müzik dinlemeye bayılıyorum. Alevi olmamama rağmen alevilerin o müthiş türkülerine ve saz çalışlarına bayılıyorum.Yunan olmamama rağmen Yunan müziğine bayılıyorum... Kısacası müziğin dili yok işte.
  • İngilizce birçok parçayı anlamamamıza rağmen dinliyoruz.Peki Kürtçe neden dinlemeyelim? Bugün yolda giderken ipoduma koyduğum Kürtçe şarkıları dinlerken tedirgin oldum resmen.Sesi dışarıya gidiyo mu acaba diye düşündüm desem ne dersin? Ortalık manyak dolu. Biri çıkıp bana orda bişey dese bende şarteller atar olacakları sen tahmin et:) Ben bu endişeyi sadece Kürtçe müzik dinlerken yaşıyorsam Kürtçe konuşan ya da Kürt olan birini düşünemiyorum. Suç bizi bu duruma düşürenlerde müziğin sesini kısan bende değil yeğen:)
  • Benim başıma değil ama ortaokula giden kuzenimin dershanede başına gelen bir olayı anlatayım hemen: Sosyal Bilgiler hocası birgün derste herkese memleketlerini soruyormuş. Sıra bizimkine gelmiş ve Erzincanlıyım demiş bizimki. Arkadan bir arkadaşıda ona şöyle demiş: "pis Kürt" !!! Bu nasıl birşey? Daha 12-13 yaşındaki bir çocukta bu nefret niye? Şimdi böyleyse ilerde nasıl bir hal alır bu nefret. Belliki ailesi ona birşeyleri öğretmiş ve onunda aklında Kürtler ve Kürtlük "pis" birşey olarak kalmış. Bizim kuzen bu lafın üstüne çok sinirlenmiş ve: "Ben Kürt değilim ve Erzincanlı olduğum içinde gurur duyuyorum" demiş. Duruma bakın.O da kendini savunmak zorunda kalıyor. Çünkü Kürtlükle suçlanıyor! Hrant Dink'in eşi Rakel Dink, O.Samast için "Bebekleri katil yapanları bulmak lazım" demişti.Burda da durum benzer aslında. Söyleyene değil, söyletene bakmak lazım. Küçücük, taptaze ve kardeşlik duygusuyla yetişmesi gereken nesil nefret tohumlarının üzerinde kök salıyor. Yazıkki birileride onları böyle besliyor, büyütüyor ve topluma rahatça "pis" diyerek yaftalayan bireyler yetiştiriyor.
  • Suç o çocukta değil.Suç onu yetiştirende! Peki, onu yetiştireni kim yetiştirdi? Onun annesini, babasını, annesinini annesini... Bu zincir böyle uzar gider. O zaman bir an önce bizim bu köhne, paslaşmış, birbirine girmiş, kördüğüm olmuş zinciri bozmamız lazımki daha fazla nefret tohumu yeşermesin!
  • Kısa kesiyorum çünkü bu konu zaten çok uzun bu bloga sığmaz...
  • Kürtçe müzik benden siz okurlarıma gelsin ;)

4 yorum:

mutluysamnehos dedi ki...

Aynur'un şarkısı çok güzel yiurumm :) Biz aynı şarkıyı dersanedeyken dinlediğimiz için kavga çıkıyodu nerdeyse.. Okuyunca inanamadım yaa var mı böyle bir şey, bi tane de ben ekliym küçükken duyduğum bi laf "onlar Kürt çocuk kaçırırlar sakın gitme yanlarına""
Ama "pis kürt" olayı şaka gibi resmen..

LeVaMi dedi ki...

onlar kürt kötü onlar.Ya da aayyy kürtmüş o gibi lafları bende çok duydum. Önyargı ile büyüdük çoğumuz ama çevremizdekileri aşağılayacak kadarda değil yani. Geç olmadan doğruyu öğrenmiş olmanın sevincini yaşıyorum:)

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aslında bu tam olarak önyargı değil. bana sorarsanız kürtler de değişti, tr de değişti, biz de değiştik. mesela babam da gençliğinde nefret edermiş kürtlerden, çünkü güneydoğuda kürtler insanlara gerçektn çok çektiriyomuş, babamın da yaşadığı çok şey var. ama şu konuda haklısın, babam buna rağmen çocuklarını onlara düşmanlık besleyen çocuklar olarak yetiştirmemiş. şimdi her şeye rağmen biraz sevgisizlik vardır babamda kürtlere karşı. bu kürt o zaman pistir demez, kürt dostu bile var, ama o da müslüman tertemiz bi kürt. yani kürtlerle çok kötü şeyler yaşamış olsa da genelleme yapmaz, ama güneydoğudaki yaşanmışlıkları da unutmaz.

LeVaMi dedi ki...

benim babamda sevmez ama iş yerine aldığı işçilerin çoğu kürt ve hepsinede evladı gibi davranır. Ama bizi yetiştirirken öyle nefretle yetiştirmeseler bile annem bize erzincanlıyım demeyin doğanbeyliyim( köyümüzün adı türk köyü ya) deyin derdi:)