14 Mart 2010 Pazar

THE HURT LOCKER = OSCAR = ORHAN PAMUK = NOBEL

  • Bugün günlerden pazar ama ben cumartesiden bahsedicim.Uzun bir aradan sonra sinemaya gittim ya. Elimde olsa günde 2 ya da 3 kez sinemaya giderim heralde. Gençtürksell çıktı yeniden belki bu hayalimi şimdi gerçekleştirebilirim:) Aslında evden ay lav yu'ya gidicez diye çıkmıştık ama Capıtol'e gidince abim beyefendi " aaayyy hurt locker gelmiiişşş ona gideliim hemde 6 dalda oscar kızıııımmm" diye tutturdu. Bende sonrasında atacağı tripleri düşünerekten "tamam beee gidelim" dedim. Bi kere salon irenççti.  Neyse film başladı gayet gerilim, gayet korku, dikkat çekici geldi. Aman Allahım,o shit, fcuk o ne yaaaa o neee! Bildiğin Amerikan ordusu propagandası çıktı.Lan ben Nefes'e gitmedim sırf ordu, asker muhabbeti diye. Gittim Amerikan ordusunun içine bomba gibi düştüm resmen!
  • Filmi izledikten sonra kullanacağınız atasözünü söylüyorum: "aayyy yazık kızzz bu Amerikalılar ne kadar insancılmışşşş,sütten çıkmış ak kaşık bunlar ". Sieee!
  • Film Irak'taki Amerikan askerlerinden bomba imha uzmanlarının yaşantısını anlatıyor. Filme göre;
  • Askerler çok zor şartlarda çalışıyorlar.
Irak halkı sinsi ve arkadan vurur.Terörist onlar.
Amerikan askeri çok insancıl ve onlarında bir yüreği ve ailesi var.
Asker yapabileceği herşeyi dener ve yapabileceği birşey yoksa bırakır.Öyle boşu boşuna insan öldürmez.
Amerikan askeri kelle koltukta yaşıyor ve o zor şartlarda psikolojilerine zor hakim oluyorlar.Ne yapsalar yeridir yani!
  • Anlıcanız tam propaganda!
  • Film gerçekten çok ilginç özellikle bazı karelerde koptum. Mesela, bomba imhacı asker, canlı bomba olan bir adamı kurtarmaya gidiyor. Adam "Benim ailem var. Ben babayım nolur kurtar beni" diyor. İmhacı hemen üzülüyor ve tehlikeli olan adamın yanına yaklaşıp bombaya bakıyor. Bomba çelikten ve üzerinde bir sürü kilit var. Diğer askerler olmaz bu bombayı imha edemezsin derken o hayır diyor ve yinede deniyor. En sonunda o kadar kilidi açmak imkansız olduğundan bırakıyor ve adamın üstündeki bomba patlıyor! Sonua kadar deniyorlar yani lütfen dikkat.
  • Bi diğer komik şeyde, askerlerin kampında satış yapan bir çocuk var. Bomba imha uzmanı asker bu çocuğu çok seviyor ve birgün onu canlı bomba olarak kullanıyorlar ve adam onu böyle görünce yıkılıyor. Hatta katillerini aramaya gidiyor. Sanki çocukları onlar öldürmemişlerde biz öldürmüşüz!
  • Filmde beni en çok etkileyen sahne, askerin banyo yapma sahnesiydi. Niye mi? Adam üniformasıyla duşun altına girdi ve üzerinden kanlar aktı. Evet, gerçektende bunlar askeriyelerine geri dönüp akşam banyolarını yapınca ellerine ve bütün vücutlarına bulaştırdıkları günahlardan arındıklarını düşünüyorlar!
  • Filmin en güzel repliğine gelince, bu bomba imhacı Iraklı olan o küçük çocuğun katillerini aramak içi yola koyulur ve ona bir üniversite hocasının evini gösterirler. İçeri girer ve hesap sorar. Adam sen kimsin sorularının ardından ona şöyle der: "Yoksa sen cıa ajanı mısın? Ben evimde cıa ci görmeye alışkınım". Bu repliğin hemen ardından adamın karısı askeri gördü ve kafasına bir tane vazo indirdi.Adamın kafası bir güzel yarıldı. Ve ve ve ön sıralardan bir adam alkışlamaya başladı:) Gerçekteeeeen :D Adam protesto etti resmen.Aslına bakarsan bir taraftan kendilerini aklamaya çalışmışlar filmde bir taraftanda ne kadar psikopat olduklarını göstermişler. Metal müzik dinleyen, paso içki içen bir askerden ne beklenebilirki.
  • Asıl mevzu ne biliyo musunuz? Bu film Avatar'ı bile geçmiş ve 6 tane oscar almış! O myyy gooddd, ooo shittt, fck... Nasıl oluyor bu peki? Avatarın fersah fersah gerisinde kalabilecek bu film nasıl oluyorda ödül alıyor. Cevabı bende:)
  • Çünkü bu film katilleri överken Avatar katillere "siz katilsiniz " diyor. Avatar insanlığın halini gösterirken, Hurt Locker insanlıktan çıkmış olanları aklamaya çalışıyor. Amerikalılar, Amerikan ordusu onlar birer melek! Onlar birer insan! Ve onlar mecburen öldürüyor!Çünkü Iraklılar terörist!
  • Avatar; Amerika- Irak, İsrail - Filistin hatta Türkler ve Kürtlere bile gidebilecek bir mevzuya değindiği için haksızlıkları gözler önüne serdiği için birileri bundan rahatsız olmuş. Dolayısıyla ödüller Hurt Locker gibi saçma, gereksiz ve zerre kadar ödülü hak etmeyen bir filme gitmiş. Yani kim neyi överse ona göre ödül alıyor!
  • Orhan Pamuk Nobel ödülünü nasıl aldı peki? Sözde Ermeni soykırımını onayladı ve birileri onun gibi düşündüğü için Nobel'i çaktılar hemen. İşte Oscar'da da mevzu aynı. Birileri katilleri övdü, birileri katillere sövdü. Sonuç olarak ödülü katillere söven değil, katilleri öven aldı!!!

8 yorum:

cici_ylda dedi ki...

amma sınırlenmıssın hahahah kızım keske nefesede gıtseydın yaaa hahahhah bayan g acaba bu fılmı sovdun dıye bırsey dermı :D

Omar Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
LeVaMi dedi ki...

bu genellemeyi yaptığım için pişman değilim. Çünkü filmde aynen öyle verilmişti sahne. Ayrıca metal müzik insanın bazı duygularını harekete geçiren bir müzik. Bi insanın kafası kızgınsa ona bi mercan dede dinlet bide metal müzik aradaki fark ortaya çıkar. Pop ya da arabesk dinleyenler piskopat olmaz demiyorum. Ama amerikan askerlerinin çoğu bence piskopat!

Omar Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
LoveMeorLeaveMe dedi ki...

harika olmuş bu tatlımm tıpkı profesyonel bi sinema yorumcusu gibi hiçbişeyi kaçırmamışsın. tebrik ettim :) zaten onlar anca kendi kendilerini yağlarlar. gitmicem ulen bu filme ! :)

LeVaMi dedi ki...

Lovemeorleaveme: Kimin kankasıyım yaaa heralde profeşınıl yazıcam :)

Omar: genellemeleri seviyorum!

santraljoker dedi ki...

hahah herkes konuşmuş benim neyim eksik? müzik konusunda birşey söylemek istiyorum. o müzik bu müzik falan diye birşey demeyeceğim ama okulda gördüğüm popüler kültür dersinde insanların yaşam tarzları değiştikçe müziklerinde değiştiğini öğrendik. mesela sakin bir yaşantısı olanlar türk sanat müziği, işte hareketliler pop falan dinliyor. metal müziğin insanlar üzerindeki etkisini bilemem ama her müzik insanlara ayrı bir duygu katıyor.bu sebeple genelleme yapmak yalnış olmaz ama dediğim gibi metal müzik hakkında bilgim yok o yüzden ne duygusu veriyor bilemicem :D

LeVaMi dedi ki...

santraljoker hesabından yazmaaaa beeeeeee:))) ajansın gıcık havasını bloguma bulaştırma :DD