20 Ocak 2010 Çarşamba

SİZ YERYÜZÜ İNSANLARI KULAK VERİN SESİMİZE!!

Ey yeryüzü insanları, kulak verin sesimize; " Her zaman istediğinizi alamazsınız"...
  • Bugün Avatar'ı izledim. Çok güzel kaliteli bir film olmuş gerçekten. Filmden çok etkilendim sanırım. Abartıyor muyum acaba? Filmden çok değişik anlamlar çıkardım. Aslında değişik değil var olan anlamları tekrardan hatırladım. Filmde, Na'vi halkının tabiriyle gökyüzü insanları sadece Na'vi de bulunan madeni almak ve güçlerine güç katmak istiyorlar. Pandora diyarındaki halka bulundukları yeri terk etmeleri gerektiğini söylüyorlar. Na'vi halkının içine girmek ve onları anlamak için bilim adamları çalışmalar yapıyor fakat işin içine ordu karışınca durumlar değişiyor.Bunun içinde acayip teknolojiler ve silahlar yapıyorlar. O kadar ileriki askerleri, yarı insan yarı hayvan gibi olan Na'viler'e dönüştürebiliyorlar. Her neyse ben filmden neden etkiledim, neleri hatırladım ona gelelim şimdi:
  • Filmde askerler diyor ki: "Bizi neden anlamıyorlar. Oysaki biz onlara eğitim, demokrasi, elektrik, su kısacası "medeniyet" vaat ediyoruz." Ne kadar komik demi.Komik olduğu kadar da tanıdık geliyordur herhalde. Amerika Irak'a girerkende bunları söylemişti.Üstelik aynı bu filmde olduğu gibi onlarında tek amacı zenginlik kaynağına,petrole sahip olmaktı. Demokrasi getireceklerdi! Zarar vermeyeceklerdi! Evet zarar verdiler ama sorun neden zarar verdiler? Onlar dinlemediler, yerlerinden insanca çıkmadılar. Filmde de çıkmaları için süre veriyorlar.Çıkmayıp vatanları için savaşmak isteyince de ileri teknoloji silahlarıyla onlarda saldırıya geçiyorlar.
  • Yeryüzü insanları, daha zengin olabilmek daha fazla güce sahip olabilmek için ellerindeki silahlarla istedikleri herşeyi alabileceklerini zannediyorlar. Medeniyet getirmeye çalışıyorlarmış. Kim sizden "medeniyet" istiyorki! Hem medeniyet dediğiniz nedir ki? Kapitalizmin insanı insanlıktan çıkartan sistemi mi? Bırakın birileri "medeniyetsiz" kalsın.
  • İsrail Filistin'e saldırdı. Üstelik taşa karşı misket bombası atarak. Amaç neydi? Kutsal olan yeri almak.Orası İsrailoğullarının olmalıydı! Amerika Irak'a saldırdı.Yine eşitsiz bir durum vardı tabiki. Ne için saldırdı? Petrol için, güç için, para için...
  • Amerika'da zamanında Kızılderililere "medeniyet" getirdi ya. Önce dillerini, sonra dinlerini öğrettiler.Sonra da öldürüp yerlerinden ettiler.Medeniyet değil, ölüm getirdiler.
  • Aynen bu filmde olduğu gibi dünyada bazı kaynaklar tükenmeye başladıkça aynen böyle olaylar olmaya devam edecek. Birileri birilerine sürekli başka şeyler vaat edecek. İstenilenler yapılmayınca da zorla "medeniyet" getirilecek.Birileri en ilkel silahlarla, birileri ileri teknolojiyle savaşacak. Birileri taş atacak, birileri misket bomba saçacak... Güçlü olan sömürecek, işğal edecek bunun içinde bahaneler üretmeye devam edecek...
  • Kimse birbirini anlamaya çalışmayacak, kutsal olanlara saygı duyulmayacak, masum insanlar ölecek, birilerini kazandığını birileri kaybettiğini zannedecek. Ama siz yeryüzü insanları unutmayın;
  • " Her zaman istediğinizi alamayacaksınız.Çünkü O masum olanın sesini duyar ve dengeyi sağlar!"

6 yorum:

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

vaaaaaaay fatma bloga uğramış :)) filme hiç bu gözle bakmamıştım. gerçi kör olmuştum ondan da olablr :D ama gerçekten çok güzel bi açıdan bakmışsın süpersin hayatım yaaa (:

LeVaMi dedi ki...

arada takılıyorum yeter:DD sonradan araştırdım ki adamda gerçekten bu duygularla yazmış filmi. Hatta dış basında bu yüzden filme vaazcı bi film olmuş demiş. Ayrıca filmde ki engelli çocukta gerçekten engelliymiş yaaa...

LeVaMi dedi ki...

arada takılıyorum yeter:DD sonradan araştırdım ki adamda gerçekten bu duygularla yazmış filmi. Hatta dış basında bu yüzden filme vaazcı bi film olmuş demiş. Ayrıca filmde ki engelli çocukta gerçekten engelliymiş yaaa...

LeVaMi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
LoveMeorLeaveMe dedi ki...

gerçekten engelli miymiş ?!!! zönk ! çok yakışıklıydı ama ... :)

LeVaMi dedi ki...

bencedeeeee çok datluydu :DDD bu arada takipçim olarmısın yaptım ama doruu mu oldu bilmiorum :Dd