21 Temmuz 2009 Salı

HALET-İ RUHİYEM BOZUK MU NE !

  • O kelimeyi doğru yazıp yazmadığı mı bilmiyorum ama doğru olabilme ihtimali var. Şimdi hiç google girip doğru mu değil mi araştıramıcam kimse kusura bakmasın! Ruh halimde ciddi bir psiko manyaklık seziyorum. Her an hatta her saniye değişik duygular içerisindeyim. Sabah kalkıyorum sinirlerim tavan yapmış, öğlene doğru gayet mutlu ve pembe bulutlar üzerindeyim. Kendi kendime " evet evet ben en iyi yerde staj yapıp en iyi yere gelicem." modunda takılıyorum. Akşama doğru karamsarlaşıyorum. Gecenin ilerleyen dakikalarında ise duygusallığım hat safhaya çıkıyor. Anlıcan gelgitler içerisinde kıvranıp duruyorum. Bu durumdan nasıl kurtulurum onu hiç bilmiyorum. Ama bu duruma sebep olan şeyleri çok iyi biliyorum.
  • Şimdi seninle bir vaka inceleyeceğiz. Bu vakanın adı: İş Sahibi Olup, Çevresindekilere Yardım Etmeyen Tipik Koltuk Sevdalıları. Yani kısaca "İ.S.O.Ç.Y.E.T.K.S. " Nasıl bir vaka çalışması deyip durma bana çünkü hakikaten bu tiplerin incelenmesi lazım. İllet bir insan tiplemesi.Başlıyorum. Start!!!!!!

Kişi okumuş ve hatırı sayılır bir yere gelmiştir. Nasıl gelmiştir? Torpille ya da bileğinin hakkıyla. Daha sonra çevresindeki bazı kişiler kendisine iş ya da staj konusunda yardımcı olup olamayacağını sorarlar.Kişi " tabiki, ne demek" cevabını verir. Bu cevabı alan Ademoğlu sevinir ve tamam bu kişi bana yardımcı olacak der. Aradan günler geçer ve kişinin Ademoğlu'na yardım etme zamanı gelmiştir. Kişi telefonla aranır.Diyalog şöyledir:

A.O : S.a nasılsınız?

Kişi: Teşekkürleriyiyim sen?

A.O: Saol bende iyiyim.Şey kişi abla/ abi bana şuşu konuda yardımcı olabilir misin?
Kişi: Tabi canım ne demek sen hemen cvni yolla bana.
A.O: Gereksiz bir sevinç içerisindedir ve bitmek bilmeyen bir bekleyiş içerisine girer.Bekle bekle bir hal olur ama cevap yoktur. Sonra oturup düşünmeye başlar.
A.O: Eee şey aslında o kişi beni kendi yanında da staja alabilirdi yani neden bana böyle bişey teklif etmediki? (1)
İkinci bir tipik kişiyla günlerden birgün karşılaşırsın derdini anlatırsın ve sana şunu söyler: " Ya canımmm neden bna söylemedin. Ben hemen hallederdim onu..."
A.O: İçinden şöyle der " ahh canım bir kere yerler o lafları ikincisni bünye kabul etmez." Dışındanda şöyle der: " aa gerçekten mi canım ya çok sevinirim valla yardımcı olursan." ( Halbuki bilir ki ses soluk çıkmayacak)
  • Klasik diyaloglar bu şekilde gelişir. Ama olayın ana teması şudur: Kimse kimseye yardım etmez. Ya ölümüne yapışıp kalacaklarını düşündükleri koltuklarına rakip olarak görürler ya da " aman oturup bulsunlar kim uğraşacak şimdi." diye düşünüp dururlar. Konu açıdığında birbirimize yardım edelip, kollayalım derler ama hepsi lafta kalır. İş gerçeğe dönüşmeye balayınca da kimse kimseye yardımcı olmaz. Peki o zaman nasıl olacak bu işler. Birbirine yardımcı olması gereken kişiler yardımcı olmaz ise bu çark nasıl devam edecek. Ya aman neyse böyle tiplere uyuz oluyorum. Böylece çevremizdeki insanları daha iyi tanımaya başlıyoruz işte!
  • Kendimi kitap okumaya verdim ve zamanımı düşünerek, yazarak ve okuyarak geçiriyorum...

8 yorum:

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

selam anam. bu aralar bi görüşelim de şu sıkıntılı haletiruhiyemizden kurtulalım, senle aynı haletiruhiyedeyim :) canım arkadaşım yorulmasın, ben onun için bakarım dedim ve tdkya girdim. doğru yazmışsın ama sadece tire olmıycak. haletiruhiye, ruhsal durum :)

bu arada iş dünyası böyle fatmam. kimse kimseye yardım etmez ki. herkesin gözünü para hırsı bürümüş.. onca türk filmi biz dalga geçelim diye yapılmadı! hepsinin bi gerçeklik payı vardı! :))

LeVaMi dedi ki...

Zaten bi buluşsak haletiruhiyem düzelcek. Ben aslında kızlarla birlikte bi kahvaltı ayarlamayı düşünüyorum ama açelya çıkabilir mi onu bilmiyorum. Nostaljık yaparız ama sen diosan nostalji iki kişide olur bilemicem:DDDD İş dünyası yorumun süper kuzum bu arada;)

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

:D bigün 2 kişi bi gün 4 kişi de olur nostalji. öyle düşünmekteyim :D

LeVaMi dedi ki...

Olur tabi sende bu matematik varken her türlü nostaljiye uyarım ben :DD

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

2=4 mesela.. :D

LeVaMi dedi ki...

ya git tamam git defol topuklu ayakkabılarında kafanda yarıklar açıcam yoksa :D

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

puhahah :D

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

:D