3 Mayıs 2009 Pazar

KELEBEK

Uzun bir aradan sonra yeniden sinemaya gitmek iyi gelir hep. Hele de film güzelse deymeyin keyfime o zaman. Bugün vizyona girmesini merakla beklediğim filme gittim. "Kelebek"... Çok güzel bir film. Öğretileri olan ve filmi izlerken bu repliği unutmamalıyım dedirten cinsten. Mahmut Bengi'nin senaryosunu yazdığı Cihan Taşkın'ın ise yönetmenliğini yaptığı bu film birkez daha hrkesi düşünmeye teşvik ediyor. Filmin konusunu kısaca anlatalım bakalım, Afganistan'da savaş vardır ve Türkiye'den bazı gönüllü doktor, öğretmen, hemşire... oraya gitmeye karar verirler. Fakat içlerinden biri (yusuf) gitmez çünkü karısı hamiledir. Onu u şekilde bırakmaz istemez. Mevlevi dedesi İbrahim gidecek olanları yolcu eder ama Yusuf o günden sonra enteresan şeyler yaşamay başlar. İsa ve arakadaşları Afganistan'a gider ve 11 Eylül faciasına imza atacak kişilerden biriylede tanışırlar. Onu El Kaide'nin elinden kurtarmaya çalışırlar fakat yapmazlar... Olup biteni Yusuf'a da anlatırlar ve Yusuf düşünmeye başlar. " Acaba ben gitseydim, o öğretmen olmak isteyen Ümit/ Kahraman 11 Eylül faciasına imza atan terörist olmaz mıydı?" Film boyunca Yusuf'un "gitseydim böyle olurdu, gitmedim öyle oldu..." ikilemini görüyoruz. Daha fazla açıklama yapmıyorum herkes gidip izlesin diye:))
  • Filmde kelebek etkisi ve Mevlana öğretilerini görüyoruz. Bir kişi bile çok şeye imza atabilir,çok şey başarabilir deniliyor en basit haliyle filmde. Filmde inanılmaz etkili replikler var. Bunları yazıcam özellikle, çok etkilendim çünkü. Ama önce film içindeki mısralardan alıntı yapalım;
“Derler ki…Burada bir kelebek kanat çırpsa, Atlantik’te fırtınaya sebep olabilir…İşte biz, her birimiz tıpkı o kelebek gibiyiz; fakat bir farkla…Bizim kelebeğimiz fırtınaya sebep olmaz!O, kanatlarını açar fırtınaya karşı koyar…”
  • Film esnasında beni en çok etkileyen üç sahne vardı aslında. Biri;
Ümit: Düşünüyorum!
Yusuf: Düşünmek iyidir...
Ümit: Ya kötü şeyler düşünüyorsam.
Yusuf: Kötü şeyler yapmaktan iyidir!
  • İkincisi;
Mevlevi dede İbrahim:
Bir vücudun organları gibi olmalıyız. Ağaçtaki elmanın yanındaki meyveyi koparsanız hiç birşey demez. Fakat ayağınıza bişey batsa eliniz hemen harekete geçer. İşte insanda böyle olmalıdır.
  • Üçüncüsü;
Ümit: Bin Ladin Müslümanların öcünü alıyor. Birşey yapacaksa Bin Ladin gibiler yapacak. Ancak onlar Müslümanları kurtarabilir. Onlar bize ne yaptıysa bizde aynısını hatta daha fazlasını onlara yapacağız.
( o sırada yol kenarından ağlayan bir kız çocuğu gören Yusuf arabadan iner ve kızın yanına gider. Kızın bacağını kenarda havlayan köpek ısırmıştır.)
Ümit :" köpek kuduz değil, ne yapıcaz kızı?"
Yusuf: Sen köpeğin anasını, babasını, çocuğunu ve kardeşlerini bul ve öldür aynı Bin Ladin gibi! Öcümüzü al. Bense yapmam gerekeni yapıp onun yarasını saracağım...
  • Çok süperdi gerçekten bu sahneler. Münir yani Ümit çok süper rol yapmış bence onu tebrik etmek lazım.Benim filmde en beğendiğim karakter o oldu. Diğerleride güzel tabiki ama ben onun oyunculuğundan daha fazla etkilendim valla:))Filmde olumsuz olan birkaç şeyde vardı tabi. Bir kere herkesin bu filmi anlaması zor çünkü kopuk kopuk anlatılıyor, karışık yani. İkincisi film çok uzun, bi yerden sonra sıkılmak çok normalleşiyor. Üçüncüsü ise mevlevi dedesi orda ve sema gösterisi filmde yok. Kesinlikle bir sema sahnesi olmalıydı. O zaman film daha etkili olurdu. Belki de çok klasik olur diye koymamaışlardır. Neyse bence film süper, herkes bu filme gitmeli. Neden mi?

  • Düşünmek güzeldir! Ve şunu herkes hayatı boyunca düşünsün;
Hayat aslında sadece seçim yapmaktır!
Ya bir şey yapmayı seçersin…
Ya da yapmamayı…
Tabiki ben, yaşadığı sürece birşey yapmayı seçenlerdenim !!!
NOT: http://www.filmkelebek.com/ (filmi izlemeden önce geziniz...)

Hiç yorum yok: