20 Mart 2009 Cuma

GÜNEŞİ GÖREN KARDELENLER KİM?

  • Güneşi gördük, ayı gördük, yıldızı gördük... Gökyüzünün bize sunduğu bütün güzellikleri gördük.Mahsun Kırmızıgül'ün yeni filmi Güneşi Gördüm'ü de gördük:) Bir sinemasever olarak bu filmede gittim. Kırmızıgül'ün ilk filmi Beyaz Melek'i izlerken salya sümük olan biri olarak filme giderken acaba yine ağlayacak mıyım? diye düşünüyordum. Fakat filme gitmeden ağlamaya odaklanmıştım bile çünkü Yelda "Abi gittim, ağla ağla bir hal oldum" dedi. Bende duygusal bir insan olarak ağlayacağımı düşünerek selpaklarımı hazırlamıştım. Şimdi sayın sinema eleştirmeni bana bağlanıyoruz ve yorumlarımı alıyoruz:))
Öncelikle toplumsal ve siyasal gidişatı çok dikkatli izleyip, tahlil edip bizlerin önüne sunan Mahsun Kırmızıgül'e teşekkürler. Film sosyal içerik olarak dolu doluydu gerçekten. Filme gidenlerinde gördüğü gibi film birçok konuyu ele almıştı. Göç, terör, kadın sorunu, travesti...Mahsun, Beyaz Melek'te de olduğu gibi bu filmdede izleyicilerin bol bol duygularına hitap etmiş. Yepyeni birşey sunmadı biz izleyicilere ama ele aldığı konular toplumsal ve hepimizi yaralayıcı konular olduğu için her seferinde etkilendik ve çok beğendik. Bazı sinema eleştirmenleri Kırmızıgül'ü tebrik ederken, kimileride "Şarkıcıdan yönetmen olmaz" dedi. Fakat unuttukları birşey var: Bir kişi birçok işi bir arada yapabilir. Bu bir gerçek! Ben reklamcılık okuyorum ama büyük reklamcılarla konuştuğumuzda ya da piyasadaki önemli insanlara baktığımızda hepsinin alakasız mesleklerden geldiğini görüyoruz. Adam usta reklamcı ama işletme mezunu, psikoloji mezunu, ekonomi mezunu... Demekki önemli olan yetenek. Her ne kadar bu işin okulunu okuyan biri olarak bu durum sinirimi bozsada gerçekleri kabullenmek gerektiğini düşüyorum. Bu yüzden de Mahsun Kırmızıgül'e; şarkıcı, senarist ve yönetmen diyorum:)
  • Filme geri dönelim. Müzikler, çekimler ve oyuncular süperdi. Özellikle engelli çocuk rolündeki minik oyuncuyu ve travesti rolündeki Cemal Toktaş yani Qado'yu( umarım yanlış yazmamışımdır) kutluyorum. Rolünün hakkını vermiş her ikiside.Filmin ismi olan Güneşi Gördüm teması kardelen çiçeği ile çok güzel işlenmiş. Bazı yayın organları "Bu kadar güzel filmde travestilik olmasa daha iyi olurmuş. Birde Güneşi Gödüm'ü onunla birleştirmiş. Üstelik Kürt ailelerinde böyle birşeye yer yoktur" demişler. Nereden biliyorlar? Araştırmamı yapmışlar. Travestilik bir toplumsal sorun değil mi? Filmde işlenmemesi için hiç bir sebep görmüyorum. Gayette güzel olmuş. Gayette güzel işlenmiş. Filmin sempatik oyuncusu Qado kardelen çiçeği gibi bütün cesaretini toplayarak abilerinin karşısına çıkıyor ve güneşi görüp ölüyor. Bu sahneden sonra "Acaba gerçek hayatta kardelen kadar cesaretli insanlar var mıdır" diye düşündüm.Birşeye bu kadar tutkuyla bağlı olup, ölümü pahasına onu son bir kere görebilmek için ölümü bile göze almak... Çok uç birşey belki filmde işlenen. İllaki ölmek değil ama insan ölüm kadar etkili olmasa bile kendisine zarar verecek bazı şeyleri göze alabilir. Kesinlikle vardır bu tarz hayatlar ya da insanlar. Neyse filmde farklı farklı konuların hep birlikte ele alınmasını karışıklık olarak görenlerde var. Bence karışıklık olmamış çünkü bir ailenin içinde geçiyor hepsi. Eğer farklı farklı aileler ele alınıp, hepsinde ayrı konular işlenseydi karışıklık olurdu. Sadece terör, göç veya kadın meselesi ele alınsaydı çok yavan bir film olurdu.
Taze yönetmen Mahsun yeni filmlerini bizlerle buluşturacağı gibi bende yeni yazılarımı sizlerle buluşturacağım:)) Şimdilik hoşçakal,vızzzzzzzzzzzzzzz... ;)

5 yorum:

SANTRI dedi ki...

qado diil bildiğin kado. kadri :D

LeVaMi dedi ki...

Kızammmm o Kürtçesiymiş Qado :)))

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aa valla mıı :))

LeVaMi dedi ki...

Cahillikte son nokta işte, amannn ben artık seninle takılmicam cahellsin sen:))günümüzün popüler dili kürtçeyi nasıl bilmezsin Ajda pekkan bile ( cool kadın) kürtçe şarkı söyledi :DDD puhahaha

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

aa ben miyim cahil??? başlıyorum:

cahil çi? keçeee kürdaneee bin berin berin şevree dilooo bilmem nee :D